Android: Apps locatie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdereuver

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hallo,

ik heb net een nieuwe telefoon gekocht met Android.
Het gaat om de Alcatel 991

Mijn probleem is dat de apps worden geinstalleerd op het telefoon memory, en niet op de SD kaart.
Ik kan nu geen apps meer installeren omdat deze vol is.

Ik heb al gezocht, maar ik kon alleen vinden hoe dit op is te lossen via SDK

Is er geen andere mogelijkheid?

Bedankt

ik zag ooit een app die heet 'install on sd' of zo, met google vind je hem wel.

Ja, maar dan kan ik gewoon de apps verplaatsen die ook standaard al te verplaatsen zijn. Is er een mogelijkheid om dit met alle apps te doen?

Nee, helaas kunnen niet alle apps verplaatst worden.

Je zou hem wel kunnen rooten. dan kan je de meeste (ook system apps) naar de sd verplaatsen, maar dit is wel iets moeilijker dus doe het alleen als je weet wat je doet

Je zou hem wel kunnen rooten. dan kan je de meeste (ook system apps) naar de sd verplaatsen, maar dit is wel iets moeilijker dus doe het alleen als je weet wat je doet

Ik had daar al een programma voor gevonden.
Het is SuperOneClick (http://shortfuse.org/?page_id=2), daar ga ik het even mee proberen.
Anders kan ik altijd nog een Hard Reset gebruiken (er staat niks belangrijks op).

Ik moet alleen nog ff wachten op een kabeltje

@cdereuver

je moet wel uitkijken met rooten als je het fout doet kan je telefoon onherstelbaar beschadigen. kijk goed uit in wat je doet, een hard reset werkt dan niet meer :(

Als je telefoon geroot is,kan je DEZE app gebruiken om de apps locatie te wijzigen......werkt SUPER.:thumb:

Het is gelukt!
Ik heb hem eerst geroot met Breadroot.
Toen heb ik hem aangesloten op de PC en met ADB de command uitgevoerd:
adb shell pm setInstallLocation 2

Nu kan ik gewoon alle apps zonder problemen verplaatsen.

Bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan