Android data log

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Hoi Hoi,

Rabomobiel heeft mij te kennen gegeven dat ik in de maand juni voor zeker 40 euro aan internetdata verbruikt zou hebben.
Nu kan ik niets zien op de factuur van juni, maar ze geven aan dat KPN dit vertraagt heeft door gegeven.

Okay zou kunnen:shocked:.

Ik heb nu wel een data tracker op mijn mobiel.
Maar deze heb ik pas sinds augustus. Kan ik ergens in mijn telefoon een data log vinden waarin staat dat ik online ben geweest met datum e.d.

Voor zover ik weet slaat de telefoon deze data niet op, in ieder geval niet opvraagbaar vanuit een menu.
Maar ik zou zeker proberen om een specifieke rekening daarvan te krijgen. Vodafone doet dit wel, krijg daar netjes iedere maand een overzicht van.
Om mijn dataverkeer in de gaten te houden gebruik ik 3G watchdog pro. De gratis versie is hier te vinden: https://market.android.com/details?id=net.rgruet.android.g3watchdog

@maniac2003

Ja de Rabo geeft aan met een gespecificeerde rekening te komen. Maar dan is het bedrag al afgeschreven.

Ik kan de lopende factuur normaal gesproken daaglijks zien. deze wordt iedere dag geupdate. zo kan je online je data verbruik bij houden.

Dus voor de lopende factuur tot vandaag kan ik het verbruik per data datum en tijd inderdaad via de rabo site zien. Alleen is de data van juni niet zichtbaar.
Omdat KPN blijkbaar de data gegevens later heeft ingeleverd. Althans dat vertelde ze me bij Rabomobiel.

Ik gebruikte ook Watchdog pro, maar die zat er op mijn samsung galaxy S2 vrij snel zo'n 50 MB naast. Was de maand net twee weken oud.
Gebruikt nu My data manager. en die lijkt secuurder al zit deze er ook wel een paar bm's naast voor de hele maand Aug zit hij er 20 mb naast.

Dus vroeg ik me af of erergens in de telefoon een log bijgehouden wordt met data verkeer.
mij telefoon is niet geroot dus kan alleen (legale) dingen doen.

Laatst bewerkt:
Wellicht dat ze op XDA forums meer weten. Zelf ben ik bezig met mijn eerste Android (LG Optimus speed 2x). De XDA forums/leden hebben meestal wel een antwoord.

Een afwijking heb ik ook op mijn Optimus 2x, maar niet dusdanig dat ik over mijn limiet van 1GB ga.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan