Android Hello world tutorial (beginners vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaizah

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Beste lezer,

Ik wil eens beginnen met Android programmeren.
Kennis van java heb ik dus dat is geen probleem.
Wat echter wel het probleem is, is de Android omgeving aan de praat krijgen.
Ik volg de allereerste beginners tutorial Hello World.
Ik heb Eclipse gedownload, alle platformen van Android en een AVD aangemaakt met Android 2.3.3.
Ik heb de code van de Hello world tutorial geplakt in mijn Android project (welke een minSdkVersion van 3 -- Android 1.5 -- heeft) en vervolgens wilde ik het runnen.
Als ik dit nu doe dan laadt mijn AVD en zie ik het schermpje met de tekst "Android_". Nu heb ik elders gelezen dat het heel lang kan duren voordat Android echt opstart, dus ik wacht een tijdje en na verloop gaat de "Android_" tekst weg en krijg ik een geheel zwart scherm te zien, maar niet mijn Hello world applicatie....
Als ik nog langer wacht, krijg ik een scherm te zien waarin staat Android - Charging 50%, ik kan hier niks in doen....
Wat doe ik verkeerd?

Overigens krijg ik geen foutmeldingen bij het starten en runnen van mijn AVD, ik zie de volgende berichten vrijwel meteen als mijn AVD opstart:
Code:
[2011-06-20 11:55:04 - HelloAndroid] New emulator found: emulator-5554
[2011-06-20 11:55:04 - HelloAndroid] Waiting for HOME ('android.process.acore') to be launched...

EDIT: Als ik nu héééél lang (lees: 10 minuten) wacht, dan krijg ik wel nog steeds alleen een AVD te zien wat lijkt op een telefoon die oplaad. Wel zie ik de volgende berichten in mijn console:
Code:
[2011-06-20 14:31:28 - HelloAndroid] Installing HelloAndroid.apk...
[2011-06-20 14:33:01 - HelloAndroid] Success!
[2011-06-20 14:33:01 - HelloAndroid] Starting activity com.example.helloandroid.HelloAndroid on device emulator-5554
Echter gebeurt er nog niks op mijn AVD....

EDIT2: Nog langer wachten doet het m, ik denk dat mijn laptop niet snel genoeg is voor de AVD...

Laatst bewerkt:
De AVD van Android staat erom bekend traag te zijn, maar bij jou is het wel uitzonderlijk traag. Misschien helpt het resizen van je avd?

Het lijkt erop dat de AVD soms gewoon helemaal niet werkt (na 30 minuten nog niks) en soms wel, maar dan moet ik wel een minuut of 5-10 wachten.
Ik denk dat mijn laptop niet echt gebouwd is voor Android development :(

Zorg dat je AVD gestart is voor je begint met programmeren en inderdaad zorg dat je hem een kleiner zet. Wil je weten hoe je dat doet kijk dan op : http://www.brink-soft.nl en dan onderaan het artikel staat hoe je je Android Virtual Device kunt starten en resizen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan