Android tablets firmware upgradable? (doel: watersport)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Ik ben van plan een tablet PC aan te schaffen. Bij voorkeur Android. Dat ben ik inmiddels gewend van mijn telefoon.
Alleen loop ik tegen het probleem aan dat er op de goedkopere versies Andro�d 2.2 staat.
Nu vroeg ik mij af of je van elke tablet PC de firmware kan upgraden.
Bij mijn telefoon (Samsung Galaxy Gio) kan dat via het bijbehorende programma Samsung Kies (merkgebonden dus)
Nu weet ik mijn weg op de betrouwbare Chinese sites ook al een beetje, alleen het Engels van die Chinezen is af en toe een beetje beroerd.
Ze geven een antwoord op een vraag die je totaal niet gesteld hebt of ze weten het gewoonweg niet. En dan is het "no, my friend. The firmware cannot be upgraded". Terwijl het misschien wel kan.
Maar ik vraag me dan ook af of er dus Android appjes zijn die je kunt downloaden die de firmware upgraden (zeg maar een soort .exe file zoals in Windows, maar dan voor Android)

Mijn bedoeling is om er in eerste instantie waternavigatiesoftware op te kunnen draaien, omdat je op een 7" scherm toch iets meer ziet dan op een smartphone.
Nu schijnt de Huawei Ideos s7 helemaal zo slecht niet te wezen, ik weet niet of dat hem gaat worden (ze zijn in Nederland blijkbaar haast niet meer te krijgen),
maar daar staat toch ook 2.2 op. Als hij niet upgradeable is, vrees ik dat nieuwe vaarapps (de meeste zijn NIET gratis) mogelijk niet compatible zijn. En dan is het weggegooid geld.

Verder wil ik dat het ding een GSM-functie heeft (je weet nooit waar het goed voor is, smartphone valt bijvoorbeeld overboord :mad:)
En liefst een GOEDE ingebouwde GPS antenne en een stuk of 4 usb-poorten

Omdat het de bedoeling is dat mijn positie op de kaart wel zo real-time mogelijk wordt getoond, denk ik dat een redelijk snelle processor ook wel handig is.

Iemand advies over:

- Minimale processorsnelheid?
- Single core of dual core? (Quad core lijkt me wat overdreven)
- Minimaal RAM-geheugen

Enige aanbevelingen qua merk en type? (7" lijkt mij groot genoeg)

Samsung komt er bij niet meer in.
Alles wat ik de laatste jaren heb gehad van Samsung (van videorecorder, tot wasmachine, tot magnetron, tot DVD-speler, tot smartphone), ging binnen twee jaar kapot.
Alleen mijn wasmachine leeft nog en mijn GSM, die doet het met zijn nieuwe Chinese batterij a bijna dubbele capaciteit overigens stukken beter, maar heeft al wel kuren, waardoor hij vandaag of morgen toch dienst zal weigeren, die kuren had hij al met de originele batterij).

Appels zit ik ook niet op te wachten, heb geen vermogen over alleen maar omdat er een appeltje op staat als logo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan