android toestel wordt niet herkend door pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb naar volle tevredenheid een LG optimus black (P970).
Helaas herkent mijn pc de telefoon niet als ik deze aansluit met een usb kabel, ook LG pc suite 4 werkt niet en herkent de telefoon niet.
Wie heeft een oplossing?

Je moet mogelijk "PC" modus inschakelen. Als het goed is krijg je in je notification bar een USB icoontje (afhankelijk van versie) vervolgens trek je je notification bar naar beneden en selecteer je "verbinden met PC"

Als je helemaal geen reactie krijgt is misschien de kabel wel kapot?

Klopt wat je zegt, maar dat werkt dus niet. Kabel is niet kapot aangezien de kabel wel werkt bij de LG (ander type) van mijn dochter.

hmm je hebt de laatste usb driver van LG? Ik kan anders ook niet direct iets bedenken waarom het helemaal niet zou gaan.

Heb ik inderdaad ook. Laatst alles weer eens opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Dank je voor het meedenken in ieder geval.

Heb je het al eens geprobeerd op een andere computer of het dan wel werkt?

Dat nog niet, maar dat is wel een idee, stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb. Ik ga het meteen doen en dan laat ik het weten.

Helaas lukt het daar (vista) ook niet, op mijn pc staat windows 7. Het stuurprogramma kan niet geïnstalleerd worden zegt ie, hij herkent het juiste type telefoon (P970) maar op de pc staat het niet als schijfstation aangegeven. Iets wat met mijn vorige telefoons altijd wel het geval was, waardoor je gewoon bestanden kon uitwisselen.

Het schijfstation moet je wel eerst op de telefoon activeren. Tenminste bij mijn telefoon. Ik krijg dan "telefoon gevonden" en moet ik "bestandsuitwisseling toestaan via usb" handmatig aanzetten. Dat stuurprogramma waar die nu over zeurt zou goed de debugger driver kunnen zijn van google.

Ik moet inderdaad ook usb verbinding activeren handmatig kiezen, maar de pc herkent hem niet. Vorige telefoons werden eigenlijk direct herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan