Android wifi delen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dungeondevils

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Heb niet echt een probleem, eerder een vraag.

Is het mogelijke om je binnenkomende WiFi op een android gsm de delen met een laptop?
Ik weet dat het mogelijk is met 3g dat je gsm gebruikt als hotspot.

Please help mij.

Dungeondevils

Overigens lijkt het mij de kans huizenhoog dat je mobiele Internet-provider tethering (maakt niet uit via Wifi of USB) niet toestaat. Lees de voorwaarden.

Tijs.

@Tijs. Hier sinds kort hollandsnieuwe (=Vodafone) en een samsung galaxy SII. Tethering werkt dus tegen alle verwachting in.

Overigens werkt tethering dan alleen via USB en niet via bluetooth oid.

Het scheelt al een hoop als je even verteld welke telefoon je hebt.
Bijvoorbeeld mijn HTC Sensation kan ik in het snel menu van android bij instellingen gewoon
WiFi Hotspot aanzetten met beveiligingssleutel en al en dat werkt ook gewoon goed.

@RogerS: Ik schrijf niet dat het niet KAN, maar dat het (normaal gesproken, vlgs. de voorwaarden) niet MAG. Vandaar de verwijziging naar de abonnementsvoorwaarden.

Tijs.

Ik heb geen voorwaarden ontvangen en nergens kunnen vinden dat het niet mag.

Dat staat in de algemene voorwaarden van het mobiele internet. Niet gebruiken als modem, VoIP, etc...

Dit ook gelezen ?
Vanaf 1 augustus gaat provider Vodafone de datalimieten voor haar bestaande abonnementen Bel + SMS + Web drastisch verlagen. Eerder deze week kondigde KPN al een soortgelijke abonnementswijziging aan. Daarnaast voegt Vodafone ook een nieuwe abonnementsvorm in: Bel + SMS + Web Smart waarbij tethering is toegestaan. Het gebruik van diensten als WhatsApp en VoIP is toegestaan in alle nieuwe abonnementen met een databundel, dit geheel in lijn met de nieuwe wetgeving over netneutraliteit. Het Vodafone (alleen) Bellen-abonnement komt te vervallen

http://www.android-tutorials.nl/tag/tethering/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan