android - wifi wachtwoord weergeven na invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Is het mogelijk het wifi wachtwoord te zien nadat je het hebt ingevoerd op een android telefoon?

Hopelijk niet: Stel je voor dat ik (als systeembeheerder) het Wifi wachtwoord invul voor mensen die via hun smartphone willen verbinden. Het zou dan bijzonder kwalijk zijn als ze dat Wifi wachtwoord dan gewoon ergens terug kunnen lezen... :rolleyes:

Tijs.

Niet echt ter geruststelling, want het kan wel, alleen moet dan de android dan wel geroot zijn (wordt vast niet mee geholpen op helpmij)
(toch maar gast netwerkje opzetten?)

Voorbeeld

Mvg Leo

@leofact: Grin... Gelukkig hebben wij een wifi netwerk dat (qua internet) helemaal buiten onze 'standaard' internetverbinding om gaat, maar goed dat je laat zien dat die wifi wachtwoorden niet veilig zijn op Android.
Bedankt.

Tijs.

Ja maar net een laptop kan je het wel gewoon zien, een wpa of psk key...

@dnties
Ik had al zo"n vermoeden dat e.e.a goed geregeld zou zijn. Evengoed wordt beveiliging een steeds lastiger onderwerp

@ramshield: Waarom breng je dat nu? Een laptop/pc is nogal wat anders dan een smartphone.
Bovendien kun je ook op een laptop/pc ook niet zomaar uitlezen wat er qua wachtwoord ingesteld was. Daar zijn wel hulpmiddelen voor, zoals WirelessKeyView.

Als je eigenlijk bedoelt dat bij het invoeren je het hele wachtwoord wilt kunnen zien ipv. alleen de laatste ingevoerde letter, dan weet ik niet hoe je dat kunt aanzetten. Indien dat eigenlijk je vraag was, dat dan even aangeven, zodat (hopelijk) anderen je een antwoord kunnen geven of dat kan en hoe dan precies.

Tijs.

Als ik naar mijn wifi ga op mijn laptop, kan ik zien met welk wifi netwerk ik verbonden ben, kan ik klikken wachtwoord weergeven, van bijvoorbeeld bij mij thuis.
Daar staat het wachtwoord dat ik heb ingevoerd.

Zoiets bedoelde ik ook bij een android elefoon.

Zie antwoord van leofact: op Android kan dat niet. Het wachtwoord achterhalen kan alleen via het rooten van de telefoon.
Overigens snap ik niet waarom je zo nodig dat wifi wachtwoord wilt kunnen zien. Stel dat het wél te zien zou zijn, en je verliest je telefoon, dan kan iedereen die er snel bij is alle draadloze netwerkwachtwoorden gewoon aflezen... Dat zou ik niet willen...
En dat verhaal over jouw laptop: Dat zal wel niet in het standaard Windows programma zijn voor het verbinden met draadloze netwerken, maar een of ander extern hulpprogramma [Atheros Client Utility, Acer eNetManagement etc.]

Tijs.

Nee op mijn laptop is het standaard? Ik heb Windows 8 maar, op Windows 7 ga je naar de verbinding waarmee je verbonden bent, en dan de eigenschapppen van dat netwerk.
Klik dan op tekens weergeven en je ziet het wachtwoord?

Waarom ik dat wil op mijn android, omdat ik dan makkelijker het wachtwoord aan vrienden geven.

Bedankt voor deze instructie. Inderdaad zie ik dat het op jouw manier mogelijk is (als je Administrator rechten hebt).
Dat had ik niet gedacht, sorry voor de verwarring.

Overigens vind ik het geen goede zaak dat het kan in Windows 7, maar dat had je natuurlijk al vermoed aan de hand van mijn vorige postings.

Tijs.

Klopt, en weet iemand een app waarmee zoiets op Android kan, of is het gewoon niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan