Animatie kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
hey,

ik wil voor mijn site een soort van banner maken, van 8 verschillende plaatjes die met een fade overgang na elkaar getoond worden. Met Animation Shop kan dit heel gemakkelijk. Ik ben dus aan de slag gegaan met Animation Shop 3, het ziet er perfect uit, totdat je de animatie opslaat en dan het resultaat bekijkt. De kwaliteit is ineens heel erg slecht, eigenlijk te lelijk om op de site te plaatsen.

De foto's zijn gemaakt door iemand die via de gemeente werkt, de website maak ik ook voor de gemeente. Het plaatje moet dus mooie kwaliteit hebben.

Weten jullie misschien de oorzaak hiervan? Of misschien een programma waarbij de kwaliteit wel gewoon mooi blijft?

alvast bedankt,
Justin

Laatst bewerkt:
Geachte,

mag ik vragen of u zelf de gehele site maakt en zo ja, met welk programma. Maakt u alles zelf én in Frontpage dan kunt u in Frontpage ook een zelfde banner maken.
U zult dan misschien even moeten proberen maar er is een tool voor in Frontpage.

m vr gr,

D.A. Schellings

Geplaatst door Dingeman
Geachte,

mag ik vragen of u zelf de gehele site maakt en zo ja, met welk programma. Maakt u alles zelf én in Frontpage dan kunt u in Frontpage ook een zelfde banner maken.
U zult dan misschien even moeten proberen maar er is een tool voor in Frontpage.

m vr gr,

D.A. Schellings

Het gaat dus niet echt om een banner, maar een animatie van verschillende plaatjes met een fade overgang. Die plaatjes zijn in banner vorm, vandaar dat ik dat woord ervoor gebruik.

Het gaat dus nogmaals om een animatie van 8 plaatjes, die in fade moeten overgaan in elkaar. Eigenlijk heel erg simpel dus.

Daar staan inderdaad leuke scripts tussen, en werken perfect. Alleen een groot nadeel hiervan is dat niet iedereen javascript geïnstalleerd heeft op zijn/haar pc, en er dan een grijs vlak verschijnt.

Tja, daar heb je volkomen gelijk in. Doch op veel sites zie je dan ook:

Geen Java, klik hier.

m vr gr

Geplaatst door Dingeman
Tja, daar heb je volkomen gelijk in. Doch op veel sites zie je dan ook:

Geen Java, klik hier.

m vr gr

Het gaat hier om een soort van banner die in de lay out verwerkt zit, javascript is hier dus geen oplossing voor :( , het moet eigenlijk gewoon een .gif animatie zijn. Hiervoor is Animation Shop goed, alleen waarom wordt die kwaliteit toch zo slecht daar? :confused:

2 dingen ....
Java en JavaScript zijn 2 aparte dingen ;)
JavaScript kan in tegewoordig vrijwel IEDERE browser bekeken worden ...Java echter niet, hiervoor dient met APART bij SUN Java te downloaden :)

Al geprobeert om de compressie in Jasc op 0% te zetten?

Rene

Geplaatst door rene_overtoom
2 dingen ....
Java en JavaScript zijn 2 aparte dingen ;)
JavaScript kan in tegewoordig vrijwel IEDERE browser bekeken worden ...Java echter niet, hiervoor dient met APART bij SUN Java te downloaden :)

Al geprobeert om de compressie in Jasc op 0% te zetten?

Rene

Oke, dat is goed om te weten :)
Helaas heeft JavaScript, niet het script waar ik naar opzoek ben, wel Java, maar daar schiet ik dus helaas niks mee op..

PS: Waar kan je de compressie instellen? Ik kan zelf hier niks over vinden. Wel zorg ik dat ik bij het opslaan, het balkje bij "Better image quality" plaats, dus de kwaliteit op zijn hoogst.

Laatst bewerkt:
Hmm ...als het goed is moet je zonder compressie kunnen opslaan, ikzelf heb jasc niet, maar het lijkt me stug dat je het niet in kan stelle bij opslaan opties of export opties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan