Animatie plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

samdeman

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hé allemaal,

Ik heb een website over zeilen en ik heb een tekst geschreven over de onderdelen.
Deze lijst wil ik vervangen door een plaatje van een valk (boot) waarvan verschillende objecten oplichten (of iets anders) als je er overheen gaat met je muis en als je er dan op klikt moet er onder het plaatje (of ergens anders) de beschrijving van het onderdeel komen te staan.
Ik heb geen ervaring met dit soort dingen, maar heb wel verstand van computers, hoe simpeler hoe fijner, is hier misschien een progje voor.
Mocht deze vraag verkeerd staan, verplaats hem dan alstublieft, want ik weet niet waaronder deze vraag valt.
Alvast bedankt.

Sam

Mouse-over, hotspot, image-map en css-hovers, javascript rollovers

Hoi Sam,
Over dit onderwerp wordt op dit forum al regelmatig van gedachten gewisseld.
Ik heb de volgende topics voor je:
Vooral ook de vele links met voorbeelden aanklikken (en de broncodes daarvan bekijken), dan krijg je een idee van hoe het in de praktijk kan werken.
Je moet maar eens kijken wat je het beste kunt gebruiken.

Het hangt er vooral van af hoeveel speling je hebt tussen de verschillende onderdelen die je wilt laten oplichten.
  • Zitten ze op een prettige afstand van elkaar, dan kan je klikbare rechthoekjes maken: een link die van kleur verschiet met css. Dan is er geen javascript nodig.
  • Zitten ze stuik tegen elkaar aan, of hebben ze in elkaar passende puzzelvormen, dan ben je aangewezen op een "image-map" om die onregelmatige vormen klikbaar te maken. Maar dan moet er javascript aan te pas komen om het veranderen van kleur (of iets dergelijks) vorm te geven.
is hier misschien een progje voor?
Ja en nee...