Annex-A en Annex-B

Status
Niet open voor verdere reacties.

elferen111

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Hoi,

Ik wil mijn KPN Expiria box vervangen voor een Linksys Modem/router. (ook met telefonie)
Maar, ik kreeg geen internet (er zitten 3 lampjes op 1: Wireless (die brand) 2: DSL (brand niet) 3: Internet (brand ook niet)).
Als ik alle besnoering terug draai zoals het bij de KPN box was werkt internet wel. Volgens linksys licht het aan de telefonie, dat we iets van meerdere nummers hebben waardoor internet niet werkt. Maar ik wil hier iets meer duidelijkheid over. Ik heb een Annex-A Router gekocht. Wie kan mij wat meer duidelijkheid over dat Annex gebeuren geven

Wikipedia zei:
ADSL kan volgens de Annex A of volgens de Annex B methode op een telefoonlijn geplaatst worden. Annex A wordt in de meeste landen toegepast op analoge telefoonlijnen. Omdat de door Annex A gebruikte bandbreedte overlapt met de bandbreedte die een ISDN lijn gebruikt, kan op een ISDN lijn alleen Annex B ADSL gebruikt worden. In België en Nederland wordt Annex A ADSL dan ook toegepast op analoge telefoonlijnen, en Annex B ADSL op ISDN telefoonlijnen.
In Duitsland wordt echter alleen de Annex B variant toegepast, zowel voor ISDN als voor analoge lijnen. Dit heeft als klein nadeel dat er op een analoge lijn iets minder bandbreedte beschikbaar is voor ADSL (in feite blijft een stukje bandbreedte ongebruikt), maar heeft als groot voordeel dat slechts één uitvoering nodig is van een ADSL modem. Dit kan leiden tot lagere productiekosten. Bovendien hoeven gebruikers die omschakelen van ISDN naar analoog, of omgekeerd, geen nieuwe ADSL hardware aan te schaffen.
Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem uitstekend op een analoge lijn, alleen wordt dit in Nederland en België procedureel niet ondersteund.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_Digital_Subscriber_Line

ok,

maar wat moet ik dan doen?
want ik heb 2 telefoon nummers eindigend op 3631 en 3632.
Moet ik 3632 dan verwijderen?

Geen idee wat je moet doen. Het lijkt mij dat je dat extra nummer niet voor niets hebt.

Wellicht kun je je Linksys router nog omruilen voor een ANNEX-B (ISDN) model.

Maar ik heb dat 2e nummer niet nodig, dat is voor een fax die we al minstens 3 jaar niet gebruikt hebben:p

Dan zul je met KPN contact op moeten nemen om dat ongedaan te maken :)

Ok, dat had ik gisteren al gedaan, ze zeiden dat het een paar dagen zou duren, en na die paar dagen kan ik dus me router gebruiken?:love:

Als het goed is wel ja :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan