Annex B router aansluiten op een analoog lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

justin1980

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hai,

ik heb een vraag jongens,

Ik moet morgen bij een klant een adsl modem aansluiten. Ze hebben boven wat computers en willen draadloos. Beneden staat ook een PC vlakbij het isra punt. Bij het isra punt gaat dus nu de DSL lijn naar een USB modem van KPN.

Die moet ik dus vervangen morgen. Op zich geen probleem, alleen is de voorraad Linksys Annex A routers op, maar ik heb in de auto nog wel Linksys ADSL routers Annex B liggen. Ik vraag mij eigenlijk af of het met die ook niet gewoon moet werken!?!?! :confused:

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een Annex B router op een analoge tel lijn.

mvg

Justin

Simpelweg, gaat niet!
Dat is een ISDN Router en die gaat niet werken op een Analoge lijn ...

Veel succes verder.

Je zou kunnen beginnen te vragen of ISDN nog wenselijk is/blijft als men over gaat op Adsl met een router want een usb modem is eigenlijk ouderwets.Vervolgens zal men idd een Annex B router moeten hebben om eea te laten werken.

Nee ze stappen niet over op ISDN,

ze hebben nu gewoon ADSL maar via een USB modem, maar ik heb in de auto alleen ADSL Routers nog liggen die eigenlijk voor ISDN lijnen zijn gemaakt. Maar ik lees dat dit technisch mogelijk moet zijn.

Lees dit maar :
ADSL kan volgens de Annex A of volgens de Annex B methode op een telefoonlijn geplaatst worden. Annex A wordt in de meeste landen toegepast op analoge telefoonlijnen. Omdat de door Annex A gebruikte bandbreedte overlapt met de bandbreedte die een ISDN lijn gebruikt, kan op een ISDN lijn alleen Annex B ADSL gebruikt worden. In België en Nederland wordt Annex A ADSL dan ook toegepast op analoge telefoonlijnen, en Annex B ADSL op ISDN telefoonlijnen. In Duitsland wordt echter alleen de Annex B variant toegepast, zowel voor ISDN als voor analoge lijnen. Dit heeft als klein nadeel dat er op een analoge lijn iets minder bandbreedte beschikbaar is voor ADSL (in feite blijft een stukje bandbreedte ongebruikt), maar heeft als groot voordeel dat slechts één uitvoering nodig is van een ADSL modem. Dit kan leiden tot lagere productiekosten. Bovendien hoeven gebruikers die omschakelen van ISDN naar analoog, of omgekeerd, geen nieuwe ADSL hardware aan te schaffen. Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem uitstekend op een analoge lijn, alleen wordt dit in Nederland en België procedureel niet ondersteund.

hhmmz :confused:

Ik ga zometeen de linksys adsl modem annex B aansluiten op een analoge lijn. En ik laat jullie 100% weten of het is gelukt!

Ciao tot later

Ok,dan heb ik het niet gelezen (sorry)

Neem voor 100 % zeker aan dat analoog en isdn qua modem twee aparte zaken zijn en onderling niet uitwisselbaar.

Is het nog gelukt met je AnnexB router?

sorry, Helaas kan ik er niet van getuigen. Ik bleek toch nog een annex a router te hebben. Maar ik ga het gewoon een keer proberen en dan kom hierop terug.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan