Annuleren knop een andere functie geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo,

Ik heb in een query een BETWEEN commando staan
Als ik een gekoppelde formulier open vanuit een schakelbord dan vraagt het netjes om welk begindatum het gaat. Je kunt dan OK of Annuleren kiezen.

Nu wil ik graag dat als men de annuleren-button kiest dat het weer terug gaat naar het hoofdmenu .

Kan ik dat aanpassen ? En hoe ?

Alvast bedankt voor de evt. reacties.

M.vr.Gr,

Nee, dat kun je niet aanpassen. Parameter dialoogvensters doen niks meer dan vragen of je wat wilt invullen of niet. Het venster heeft dus alleen betrekking op de query. Ik doe dat dus ook nooit, want ik vind het veel te beperkt. Je kunt veel beter een formulier maken waar de vragen op staan, en daarmee de query bouwen.

Dank je wel voor jouw reactie.

Het probleem is nl, dat de gebruiker hem in een viewer ziet. Zodra hij/zij een datum in wil vullen en zich dan bedenkt en vervolgens op annuleren drukt, dan stopt het programma,
Het beeld wordt leeg en vervolgens moet je het programma opnieuw opstarten.

Ik dacht dat er wel een methode was om te zorgen dat ie gewoon weer naar z'n hoofdmenu gaat als er op annuleren wordt gedrukt.

Gr,
Fred

Heb je trouwens een klein voorbeeldje hoe ik dat opzetten doe via een formulier ?

gr,

Ik kan het je nog mooier vertellen :). Als je de Access cursus had gevolgd, dan had je het antwoord al gehad. Staat namelijk in dit hoofdstuk. Je hebt niet de hele lijn van het artikel nodig, alleen het filteren op basis van de keuzevelden.

Hallo,

Sorry.. Ik had al vaker iets gelezen van een cursus, maar had geen flauw idee waar men het over had. Weet natuurlijk wel wat een cursus is, maar i.c.m. helpmij.nl niet.
Nu ik weet dat het onder de handleidingen staat, zal ik mij daarin verdiepen. Ben natuurlijk nieuw en een echte Groninger :o

In ieder geval bedankt voor jouw antwoordt/reactie,

Ben natuurlijk nieuw en een echte Groninger :o
Heeft het eten van teveel (inderdaad heerlijke) Grunninger koek dan verweking van de hersenen tot gevolg? Dan moet ik namelijk dimmen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan