annuleren printopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

peggyduval

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Beste,
Ik bezit een hp deskjet 2050 - J510serie printer.
Ik heb reeds meerdere formulieren afgedrukt zonder problemen.
Nu heb ik echter een printopdracht (exel blad) gegeven maar de printer reageert niet.
Getracht via configuratie - printers de opdracht te annuleren - maar dit gebeurt niet, de opdracht blijft gewoon staan.
Als ik nieuwe opdrachten ingeef komen ze mooi in het rijtje maar worden niet uitgevoerd (geblokkeerd door de eerste opdracht)
De nieuwe opdrachten kan ik wel probleemloos annuleren.
Iemand een idee hoe ik die vervelende, hardnekkige opdracht kan verwijderen .... je zou me zeer blij maken.

In afwachting op antwoord, lieve groetjes ... peggy

Het klinkt misschien als een flauwe vraag, maar heb je al geprobeerd de printer uit en aan te zetten, de computer opnieuw uit en aan te zetten of de printer te ontkoppelen van de pc, de pc opnieuw opgestart en de printer opnieuw aangesloten?

Het klinkt misschien als een flauwe vraag, maar heb je al geprobeerd de printer uit en aan te zetten, de computer opnieuw uit en aan te zetten of de printer te ontkoppelen van de pc, de pc opnieuw opgestart en de printer opnieuw aangesloten?

bedankt barros voor je tips
Ik heb ze alle geprobeerd - helaas, dat rot opdrachtje wil de geest niet geven :-( het blijft maar in mijn printlijst staan, grrrrrrr
grts peggy

Proberen waard, stroomstekker printer lostrekken en weer aansluiten.

Eerst op pauzeren zetten en dan deleten? Soms helpt dat.
Anders de printer opnieuw installeren?

Klik met rechts op die opdracht en kies dan Annuleren. Hij zou dan na enkele seconden moeten verdwijnen. Mocht dat niet werken is er nog het paardemiddel door alle opdrachten te verwijderen d.m.v. de volgende commando's in een command box:

Code:
net stop spooler
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.shd
del %systemroot%\system32\spool\printers\*.spl
net start spooler

Prima tip van Edmoor.

Alleen niet vergeten de command box (= CMD.EXE ) te starten door erop te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Kan bijv. via Start knop klikken -> Programma's en bestanden zoeken -> cmd.exe intypen, en dan de gevonden cmd.exe rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Of even een snelkoppeling op je bureaublad maken met opdrachtregel cmd.exe en die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Tijs.

Heel veel dank om jullie reactie
De printer verwijderen - pc uitgezet - printer afgekoppeld.
Pc opgestart - printer terug aangezet en opnieuw geïnstalleerd ... Oef, verlost van die k*t printopdracht :thumb:

Heel veel dank aan alle
Liefs ... peggy

Da's wat omslachtig maar heeft hetzelfde effect als wat ik zei ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan