Anoniem Emailtje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Berichten
2
Goedenavond,

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gevraagd, weet ook niet waar ik hem precies moet plaatsen en of ik wel de goede website ervoor heb maar probeer het toch:

Ik had laatst een mailtje gestuurd naar de gemeente, maar wou dit graag anoniem doen (i.v.m. een eventuele ruzie in de buurt, mijn klacht is wel terecht!) dus heb een vals adres opgegeven wat blijkt tot mijn verbazing ligt er laatst toch een brief op de mat met precies mijn klacht en de valse achternaam maar wel het juiste adres en de juiste voorletter, vond het erg vreemd. Heb ook geen echte gegevens ingevuld bij het email adres profiel. Weet iemand misschien hoe het dan toch mogelijk is dat die brief op de mat ligt met mijn klacht terwijl ik dit anoniem (dacht ik) gedaan had? Alvast bedankt!

Sparkiet
 
Je IP-adres is semi-vast, d.w.z. deze blijft een hele tijd gelijk.
Als je eerder bij de gemeente een aanvraag hebt ingedient via dit IP-adres en daarbij je naam- en adresgegevens hebt achtergelaten , dat zal het waarschijnlijk gelogd zijn. Om spam te voorkomen, kunnen ze dit doen.
Je valse naam- en adresgegevens kunnen waarschijnlijk niet in de basisadministratie gevonden worden. En dan wordt gekeken van welk IP-adres het mailtje is verstuurd. Dit wordt dan weer in het logbestand nagekeken en zo komen ze waarschijnlijk tot je echte adres.
Voor de zekerheid kun je vragen hoe ze aan jouw adres zijn gekomen. Ze mogen dit niet achterhalen bij je provider, daar is een rechtzaak voor nodig en je provider moet je daar over inlichten.
Het kan ook zijn dat er iemand bij de gemeente werkt die ook via-via van de klacht weet heeft en je echte adres kent.
 
Ik heb inderdaad wel is eerder een mail gestuurd met me echte adres dus dan hebben ze het inderdaad zo gevonden. Maar ga er zeker achteraan en de brief gaat retour want het is en blijft evengoed wel vreemd. Dacht anoniem te blijven maar dat is niet meer zelfs niet meer bij dat anonieme politie nummer. Doe het zeker niet nog is:p Maar dat terzijde iniedergeval bedankt voor de snelle reactie :D En je hebt me goed geholpen.:thumb:
 
Het mailtje wat je in het verleden hebt gestuurd is ongetwijfeld ergens bewaard bij de gemeente in de een of andere database.
Nu stuur je een mailtje met valse adresgegevens, het is voor hun dan natuurlijk een koud kunstje om je echte gegevens erbij te zoeken.

Als je in het vervolg anonieme mailtjes wilt sturen maak dan even een hotmail account aan.
Of stuur een brief per post (is wel erg ouderwets maar ook erg anoniem)

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Hoi,



als je een email anoniem wil versturen via hotmail dan ben je verkeerd bezig!!!
Het ip kan gewoon teruggevonden worden in de header van het mailtje!!!
Dit omdat hotmail het afzender ip vrijgeeft,naar het schijnt kun je via g-mail anoniem een mail versturen, en dan nog.....



Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan