anoniem progje vraagt toestemming

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Wellicht zie ik spoken, maar toch..
Ik heb sinds hele korte tijd (3 dagen) per sessie dat ik computer aan heb staan dat een anoniem progje via NIS toestemming vraagt op internet te mogen. NIS geeft kwalifikatie low

Ik heb al spybot etc gebruikt, ook hier het topic helpmij tegen spyware "vervuild" etc..
Pieter raadde mij aan even mijn logs te bekijken van Nis en als daar wat vreemds stond het te vermelden.
Vandaar mijn vraag.
In mijn logs van Nis staat regelmatig

This one time, the user has chosen to "block" communications
Inbound UDP packet
Local address,service is (0.0.0.0,1026)
Remote address,service is (68.167.223.168,3559)
Process name is "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe"

Ik krijg het idee dat ik spoken ga zien.. Wellicht een heel simpel antwoord???? (misschien mijn cartreader?)Oja, het is NIET mijn eigen ipadres van chello trouwens..

Die vraag kreeg ik ook vlak na de installatie van NIS 2003, heb toestemming gegeven, ik vertrouw maar op de 'Low' kwalificatie. Lees anders dit nog even door: A Description of Svchost.exe in Windows XP Maar mogelijk kunnen experts nog een bevredigend antwoord geven, je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn. :confused: :)

Geeske,
Ondertussen heb ik dit systeempje al ruim 1 maand.. Nis is het eerste wat ik geinstalleerd heb.. nu pas van die rare vragen stellen?? Naar mijn weten heb ik geen nieuwe hard- en software geinstalleerd dat deze vraag zou kunnen stellen.....
Overigens wel via windowsupdate het e.e.a. weer geupdate en natuurlijk de "normale" updates van beveiligingsprogjes..

Wel toestemming gegeven? Maar je hebt gelijk als de vraag nu pas komt. Wacht ff op experts, die weten het vast wel! :)

Ik heb het wel/niet toestemming (eenmalig, omdat ik het niet wist wat het was) gegeven.. Vraag is nu nog niet geweest.............
Alles bleef het gewoon doen dus...... volgende keer krijgt hij gewoon weer geen toestemming.
Maar ik wacht even op de experts..

Alvorens iemand een duidelijk antwoord heeft vond ik nog een linkje: *klik*

"The Network Connections list may include more than one instance of SVCHOST.EXE. Each instance of SVCHOST.EXE hosts one or more services. SDF and SCF do not allow you to terminate this connection."

Aldaar vond ik mijn eerder gegeven linkje ook weer terug. Afijn, ik denk maar mee. :)

Misschien heb je hier wat aan

SVCHOST.EXE

Al vanaf het moment dat ik met computers werk (begonnen met dos en vervolgens via Windows 3.11 en Windowns 95/98 naar XP), heb ik altijd graag willen weten wat er op de achtergrond gebeurt en welke resources worden gebruikt. Hierbij stuit ik nu op een programma dat mijn nieuwsgierigheid heeft gewekt. Als ik het Taakbeheer van Windows XP bekijk, dan kom ik daar diverse malen SVCHOST.EXE tegen met verschillend geheugengebruik. Tevens wil SVCHOST af en toe toegang tot internet. ZoneAlarm detecteert dit verzoek. Ik weiger SVCHOST toegang tot internet en dit heeft geen verdere consequenties voor de werking van het systeem. Ik zou graag een paar dingen willen weten:
Wat doet SVCHOST.EXE en waarom wordt deze tot viermaal toe geladen? Kan SVCHOST.EXE worden uitgeschakeld, want de toepassing gebruikt minimaal 2 MB van mijn geheugen.

HANS SMITSHOEK, BUNSCHOTEN-SPAKENBURG

Het bestand SVCHOST.EXE is een vast onderdeel van het Windows-besturingssysteem en zorgt onder andere voor een koppeling tussen dll-bestanden en het Windows-register. Het programma start verder een aantal services op die nodig zijn om Windows XP goed te laten functioneren. Voor de meeste services die worden opgestart, wordt SVCHOST zelf ook gestart. Om die reden komt het programma meerdere keren voor in het scherm van Taakbeheer. Overigens kan de toepassing niet afgesloten worden.

Als u precies wilt weten welke programma’s en services er door SVCHOST zijn geladen, dan kunt u met het volgende commando op de dos-prompt verdere gegevens vinden:

TASKLIST /SVC

ik heb ff naar het ip gezocht en dat hoort toe aan Covad Communications, zij maken ook firewalls, mss heb je op je pc een proggie van hen draaien of zo ?

De Jean, Wipneus, Pieter en Geeske,
het wordt steeds gekker lijkt wel.

Ik gebruik Nis, heb naar mijn mening niets van Covad op mijn computer staan. In het verleden wel zone-alarm gebruikt, maar er is hierna een nieuwe hd gekomen.

Zal wellicht in de software van mijn nieuwe digitale camera (canon) meegelift zijn? Heb nu het merendeel van de software van canon geuninstalled en krijg niet meer deze melding..

Geplaatst door Stigter
De Jean, Wipneus, Pieter en Geeske,
het wordt steeds gekker lijkt wel.

Ik gebruik Nis, heb naar mijn mening niets van Covad op mijn computer staan. In het verleden wel zone-alarm gebruikt, maar er is hierna een nieuwe hd gekomen.

Zal wellicht in de software van mijn nieuwe digitale camera (canon) meegelift zijn? Heb nu het merendeel van de software van canon geuninstalled en krijg niet meer deze melding..

Zou zo maar kunnen Arie, de combi Canon+Covad met Google leverde een aantal sites op: *klik*, ik ben te lui om alles te checken maar als je de melding niet meer krijgt lijkt me dit wel opgelost. :)

ja, zo zie je maar weer...
Niet alles hoeft natuurlijk een aanval op je privacy te zijn. Wel gek natuurlijk, maar heb de melding niet meer mogen ontvangen!!
Bij deze is de vraag dus opgelost:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan