Anoniem surfen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Mijn computer is onderdeel van een netwerk die bij ons in de wijk is opgezet, mijn vraag is kan de "wijk"provider alles zien wat ik op het internet doe en download?
Ze werken met een zgn fair use policy en moeten dus zien hoeveel ik bv per maand download, kunnen ze dan ook zien WAT ik download en vanwaar?

het ligt eraan of je aangesloten bent via een hardware router of een server (bv windows server 2003) via die laatste is het mogelijk om veel gedetailleerde info te vinden, via een hardware router is die info minder gedetailleerd.
wat voor netwerk is dat dan?

Het werkt met een persoonlijke buiten antenne en verschillende accespoints in de wijk die op hun beurt weer zijn aangesloten op een pc met antenne die adsl van kpn afhaalt.

dan denk ik dat het idd mogelijk is voor de beheerder van het basis station om te zien wat voor verbindingen er gelegd worden via alle accesspoints die aangesloten zijn

Mijn computer is onderdeel van een netwerk die bij ons in de wijk is opgezet, mijn vraag is kan de "wijk"provider alles zien wat ik op het internet doe en download?
Ze werken met een zgn fair use policy en moeten dus zien hoeveel ik bv per maand download, kunnen ze dan ook zien WAT ik download en vanwaar?

Als zij de accesspoints via een computer aangesloten hebben op het internet dan is het mogelijk om al het verkeer te monitoren. Tenzij je gebruik maakt van SSL tunnels e.d.

Zijn er programma's die ervoor zorgen dat ik wel op een anonieme manier kan surfen onder bovenstaande condities?
Of wat kan ik zelf doen om anoniem te surfen?
Hoe kan ik evt gebruik maken van ssl tunnels, wat dat ook moge zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan