anoniem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Niet dat ik duistere zaken doe maar ik vraag mij af in hoevere je anoniem bent op het internet.

Bewaart Google bijvoorbeeld al de zoekwoorden die je ingeeft. En is het voor andere opvraagbaar. Kun je zien waar een website vandaan komt?

enzenz

Bedankt
MArnix

In je geschiedenis onthoud hij wel welke zoekopdrachten van google je gegeven hebt, maargoed op moment dat je de geschiedenis wist en offline bestanden enzo wist ben je dat ook kwijt.

Als ze echt willen kunnen ze natuurlijk een hoop over je te weten komen

maar je kunt toch ook zien wat de 10 meest gezochte woorden zijn? Hoe komen ze daar dan bij?

Je bent NIET anoniem op internet. Ook al ga je via verschillende proxy's, uiteindelijk komen ze altijd bij jou terecht. De vraag is alleen of ze dat willen en of het de moeite waard is. Bovendien zijn providers verplicht mee te werken aan stafrechtelijke onderzoeken (mocht dat ooit van tioepassing zijn ;)) en je gegevens door te geven. De registars van websites kan je opvragen via whois.

Via bijv www.sidn.nl kan je gegevens opvragen van de eigenaar van elk domein! Dus adres, telefoonnummer enz enz.

En ja, je kan als webmaster een scriptje maken die opslaat waar je bezoekers vandaan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan