Anonieme Beller

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Hallo iedereen,

Mijn vriendin heeft last van een anomieme beller, en wel op haar 06. Hij/zij (waarschijnlijk een hij) belt geregeld s'avonds/s'nachts op.. Heeft inmiddels een soort van patroon dat ie om de paar dagen belt.. (soms vaker) Maak me er toch een beetje zorgen om, want je weet het maar nooit in deze wereld.. Ze heeft er nu ongeveer 3 weken last van.

Nu is mijn vraag, kun je op de een of andere manier achter het nummer komen, of kun je dat ergens opvragen bij de provider? En als je achter dat nummer kan komen, zou je het dan ergens kunnen blokkeren zodat hij haar niet meer kan bellen?

Bijvoorbaat dank ;)

Ik vond het onderstaande voor je.
Er zijn een aantal dingen die je hier aan kan doen, gewoon de provider bellen en zeggen dat je gestalkt wordt door een bepaald nummer mogelijk sluiten dat nummer dan voor jou af. Die mensen kunnen je dus nooit meer bellen met dat nummer, dat lost echter weinig op, als de mensen besluiten je met een ander nummer te gaan bellen. Je kunt bv. ook eens iemand laten bellen vanaf een ander nummer, alsof je van een of andere instelling bent. cbs (centraal bureau voor de statistiek) of zo. Laat diegene zeggen dat je onderzoek doet naar iets en dat je een aantal vragen wilt stellen, zorg dat je op deze manier aan naam en adres komt of zo, verzin iets. Je kunt ook zien aan de eerste twee cijfers (na de 06) van welke provider deze persoon is, je kunt dus ook altijd iemand laten zeggen (met een onbekend nummer):'hallo ik ben van Kpn, wij doen onderzoek naar het belgedrag van onze klanten' stel diegene wat vragen (niet teveel) en vraag aan diegene om even zijn/haar gegevens te vertellen, zodat jullie het kunnen controleren in de computer. Naam, adres, geboortedatum, rekeningnummer enz. De Politie is ook een mogelijkheid, maar vaak belt de politie rechtstreeks met deze persoon en dat pakt niet altijd goed uit. veel succes.

Bron

Zal niet opschieten als de beller de nummerweergave blokkeert.
Gewoon anonieme nummers niet opnemen?

Dat heeft mijn vriendin na de eerste 2x ook niet meer gedaan, maar het schiet weinig op als hij het constant blijft doen.. Misschien moet ik eens de telefoon opnemen als hij weer belt (moet ik wel bij haar zijn) dat het hem wat afschrikt ofzo? Verdere tips zijn welkom :)

Groet

Tip wat werkte bij mijn vrouw, enige tijd geleden.

De stalker heeft er plezier in als je geërgerd reageerd. Dat is zijn kick.

Dus: schakel de telefoon 's avonds door naar jou gsm.
Als hij belt, neem dan op, en begin een vrolijk gesprek (zonder op reaktie te wachten)
"Joh, wat leuk dat je weer even belt! Dat is lang geleden zeg! Wat vind ik dat nou leuk om je weer te horen! :) Zeg, weet je wat, bel me morgen gewoon weer. Praten we even bij. Nou tot horens, daaaaag! ".
Niet gaan schelden of boos worden, daar doen ze het om.

Ennuh, het nummer is voor de ontvanger afgeschermd. Niet voor de providers.
Immers, de provider moet weten wie de rekening gaat betalen.
Als je vaker de exacte datum en tijd hebt, kunnen ze dat zeker blokkeren.
Begin de klacht bij je eigen provider.
"Kan niet" is onwil.

Laatst bewerkt:
ze zou ook een ander sim kaartje kunnen nemen ben je er wel gelijk van af :thumb:

Een ander simkaartje nemen is natuurlijk geen oplossing als dit een abonnement betreft. In het uiterste geval kan ze natuurlijk vragen aan haar provider of ze haar telefoonnummer willen veranderen.

Je vriendin kan gewoon het beste de klantenservice van haar provider bellen en vragen naar de mogelijkheden om dit te stoppen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan