"anonymous users"

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaopie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Ik heb sinds kort een ftp-server draaien. Voor een aantal kennissen heb ik een account aangemaakt. Voor onbekenden wil ik echter een anonymous-account aanmaken. Wie kan me vertellen wat nu eigenlijk het verschil is tussen een anonymous user en een user die ik aanmaak met loginnaam en wachtwoord? Oftewel: Wat is het voordeel cq. nadeel van een anonymous user??

thanx

De truuk is juist dat er voor een anonieme gebruiker geen password vereist is, zodat iedereen kan inloggen op je ftpserver.
Let op: als je interessante dingen op je server zet (vooral illegale) dan hebben ze op de een of andere manier je ftp in no time gevonden :D

Voor bekenden kan je dus wel een password instellen, zodat je meer persoonlijke dingen kan sharen

ze??

Ik mag aannemen dat je met "ze" de BSA bedoelt?
Dan moet ik maar snel die anonymous user cancellen :confused:

Nee hoor, met "ze" bedoel ik iedereen die geïnteresseerd is in downloaden. Er zijn gewoon ftp zoekmachines en als eenmaal iemand bijvoorbeeld doorheeft dat je partition magic 8 op je server hebt staan, dan vertelt die het tegen een maat, die het weer doorvertelt aan de volgende enzo...
Heb ik ook gehad met mijn ftpserver... ik draaide de toolbox en een "duistere" server en reken maar dat die tweede het meest gebruikt werd hahaha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan