anre modem gebruiken als repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

anne1234567890

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2013
hey
ik heb thuis een wifi netwerk van scarlet, op de onderverdieping heb ik prima internet bereik, afgezien van de garage en de tuin. Boven ( ik heb 2 verdiepen ) heb ik op mijn computer die op mijn bureau staat 2 streepjes. maar zodra ik op mijn tablet op mijn bed wil gaan zitten heb. geen wifi meer. als ik met mijn tablet aan mijn bureau zit wel. das wel last aangezien ik savonds in mijn bed nog graag even op fb zit.

ikzelf hb in gedachte een draadloze modem te kopen en dan als repeater in te stellen, maja hoe doe je dat?
iemand een handleiding?

ik heb nog wel een bedraade modem en die wil ik dan gebruiken voor de tuin. Is dat gewoon modem in stopcontact en via ethernetkabel.de 2 modems met elkaar verbinden?

alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Zolang je niet zegt welk type dit is, is er ook geen oplossing met third-party firmware zoals DD-WRT of OpenWRT.:confused:

Groetjes, WDHBGS:thumb:

ik weet echt niet waar jij nu over praat,

de modem die al is aangesloten is van SAGEM en de modem die. ik voor de tuin wil gebruiken is oftewel een belgacom NT1-2ab of anders een d-link ik weet niet wat het beste is.

voor boven moet ik nog een draadloze modem aanschaffen maar ik wil eerst de tuin hebben :)

dankje

Ik zou gewoon een goedkope router kopen en daar DD-WRT opzetten en dan als repeater configureren.

@anne1234567890, ik bedoelde, om het eerste simpel te houden, welk type modem heb je?

EDIT: Of je zet DD-WRT op een van je huidige routers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan