Antenne voor netwerkkaart pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

george56

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
88
Hallo,
Mijn vriendin heeft een pc met een smc draadloze netwerkkaart,maar het ontvangst is zwak.
Zij deelt het internet samen met een vriendin,die schuin aan de overkant woont,waar dus ook de aansluiting zit.
Ik wilde een andere antenne kopen (10 0f 12 dbi),maar in de winkel adviseerde de verkoper een losse antenne met kabel,omdat de kast van de pc(metaal) als stoorzender zou optreden.
Is dit zo ?
George
 
Is mogelijk. Zeker als de kast in de straal staat word het signaal "weggezogen".

Ik zit even te denken, maar zou de theorie opgaan dat als de achterkant van de kast gericht naar het accesspoint staat, dat de kast dan als reflector werkt? </brainfart>

Gr.J
 
Allereerst,bedankt voor de reactie,
Het is wel zo dat als de pc verplaatst of gedraaid wordt,dat de signaalsterkte verandert,en dan heb ik het niet over meters,maar enkele tientallen centimeters.
Ik zal morgen eens proberen de achterkant te richten,en kijken wat er gebeurt.
Nogmaals dank
George
 
Ook bedankt voor de reactie,
Ja ik denk dat ik voor de zekerheid maar voor een externe antenne ga kijken, alhoewel ik me nu wel afvraag,wat zou het verschil zijn als ik de standaard antenne met een kabel op de vensterbank zet,dus een externe van maken,zodat de pc niets wegtrekt.
George
 
Je kan ook gewoon een USB draadloos kaartje halen. Kost een paar tientjes.
Als je een antenne gaat verlengen heb je misschien meer ontvangst, maar dat ben je ook snel weer kwijt aan verlies in de connectoren en de kabel.

Gr.J
 
Ik ga toch maar voor een externe antenne.
Hartelijk dank voor de adviezen.
George
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan