anti spyware notice

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraalje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
IK krijg al enkele dagen de volgende melding rechts onder in het beeldscherm: (al een dag of 5)

microsoft antispyware notice

An application change has been allowed
microsoft antispyware has allowed the internet explorer
webbrowser norton antivirus (navshext.dll) to be installed

name: norton antivirus
file path:c:\program files\norton
systemworks\norton antivirus\navshext.dll

Waarom blijft die melding maar komen? hoe kom ik er vanaf?

Groet zonnestraaltje

Hm, ik ken het programma niet maar kan je niet ergens een vinkje zetten dat het okay is!
De verandering op zich is wel goed hoor maar je zal ergens moeten aangeven dat jij het er ook mee eens bent.
Lukt het je om een screenshot te maken?

Laatst bewerkt:
Ik zal even iemand vragen om te helpen met een screenshot. komt zo snel mogelijk.
Onlangs liet ik hitman pro draaien, en toen kreeg ik opeens van microsoft antispy een mogelijkheid om een keuze temaken: allow of block. Ik heb toen allow aangeklikt, maar de melding blijft maar komen. Nu krijg ik steeds een paar dezelfde meldingen over elkaar heen en ik heb niet weer die keuzemogelijkheid gekregen. anders had ik "block" eens geprobeerd.

Ja ik ben de zelfde persoon, ik gooi graag meerdere hengeltjes uit.

Dit is de screenshot.
Als je klinkt voor meer info, krijg je een leeg helpcenter van ms antispyware.
Nu krijg ik vaak al 3 dezelfde meldingen over elkaar.

Bijlagen

• antispyware notice.jpg
    antispyware notice.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 26
Okay, de melding is duidelijk.
Hij geeft dus eigenlijk gewoon aan dat er software voor je printer( ik neem aan dat je een Lexmark hebt zo te zien) aan je opstartlijst is toegevoegd. Dat is okay.
Maar waarom hij dat blijft doen is mij een raadsel.
Wellicht een bug in het programma.

Het was me nog niet eens opgevallen, maar dit is weer een andere melding.
In mijn eerste post heb ik de melding overgetypt, dat ging over norton antivirus. Ik zal dus wel verschillende meldingen over elkaar heen krijgen en die printer wordt al sinds we de pc hebben automatisch opgestart.

Het lijkt me dat microsoft antispy voor wat betreft die meldingen op hol geslagen is, dan weer imelding over iets, dan 3 en soms lijkt het wel dat er een hele stapel meldingen over elkaar zitten.

Wat is eigenlijk een bug?

Een bug is een fout in het programma.
Ik zou het eraf gooien en gewoon vertrouwen op Ad Aware en Spybot Search and Destroy!

Het is een melding van Microsoft anti spyware juist okay dat het de boel in de gaten houdt en desgewnst kun je dat aanpassen in options - alerts
ben zeer tevreden over Microsoft Antispyware

Geplaatst door gerard2005
Het is een melding van Microsoft anti spyware juist okay dat het de boel in de gaten houdt en desgewnst kun je dat aanpassen in options - alerts

De melding op zich is okay gerard maar niet als hij tig keer over elkaar op je je scherm komt.
Nogmaals ik ken het programma niet maar bij mijn versie van Zone Alarm die zulke activiteiten ook in de gaten houd kan ik aanvinken dat ik deze activiteit goedkeur en ik zodoende deze melding niet telkens krijg.
Beetje irritant vind je niet?

ik wil het programma er nog liever niet afgooien, ik heb er zelf de software niet van, dus als ik het verwijder, ben ik het kwijt.
Wat moet ik precies aanpassen in options allerts? welk vinkje moet ik weghalen?

En bedankt voor jullie reacties!!!!

je kunt het gratis downloaden van
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

om de manier te veranderen waarop die medelingen komen.open je Microsoft Antispyware,ga naar option,klik op settings en verander daar de vinkjes

zie hier een review

http://www.tweakers.net/nieuws/37192

Oke, je kunt het gratis downloaden, is ms antispyware goed te verwijderen, zodat niet overal nog wat stukjes achterblijven? wat is de goede manier?

Als ik er voor kies om de meldingen te veranderen, welk vinkje moet ik dan weghalen, is me niet helemaal duidelijk.

Gewoon verwijderen via Configuratiescherm en dan Software.
Gebruik gewoon de al langer bestaande en zichzelf bewezen programma's.

Adaware
Spybot Search and Destroy
Spywareblaster
Spywareguard

Raymond

Ik heb ms antispyware verwijderd en opnieuw gedownload...........heeft niets geholpen!!!!!!!
Er is niets veranderd, het programma gaat gewoon verder geeft aan wanneer ik voor het laatst gescant heb geupdated enz Het begint niet helemaal nieuw. dus ook weer de meldingen. Hoe kan dit???????

Toch een bug denk ik....
Gooi er gewoon af. Er zijn zat andere veel betere programma's zoals ik al zei!

Ik ben een echte leek, sorry. Als je het programma verwijderd en opnieuw download, ben je dan een bug niet kwijt???

Ik heb hmp, daar zit dus al je aanbevolen antispyware in. Wat adviseer je? Hmp of de losse componenten??

Los! En Spywareguard en Spywareblaster zitten er niet in.
En nee als je opnieuw instaleert ben je de bug niet kwijt!
En ....sorry?
Nooit sorry op Helpmij wat dat betreft. :thumb:

Laatst bewerkt:
Nog even wat extra uitleg voor de vraagsteller:

Een 'bug' is een fout in een programma. Microsoft AntiSpyware bevindt zich nog in de zogenaamde 'bèta-fase'. Dit wil zeggen dat de huidige versie van Microsoft Antispyware nog een 'testversie' is. Pas als er oplossingen zijn gevonden voor de nu nog aanwezige bugs, zal de definitieve versie van Microsoft AntiSpyware verschijnen.

Het gebruiken van programma's die zich nog in de bèta-fase bevinden, is in de regel niet aan te raden - juist vanwege de bugs die er vaak nog in zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan