Anti statisch werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0568

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo,

Wil in mijn nieuwe laptop enkele dingen inbouwen.
Nu is mijn vraag hoe ik dit veilig mogelijk kan doen=

IK heb inmiddels een matje en armband gekocht
moeten hier de kabels beide op het stopcontact en de laptop op het matje of hoe zit dit?

mvg jordy

Vraag verplaatst van casemodden, naar de laptopafdeling.

welk setje en welke kabels ?
Laat eens een plaatje zien.

Ik werk op een houten tafel. Batterij uit de laptop en voedingskabel er uit.
Meer veiligheidsmaatregelen heb ik nog nooit genomen. Laptops heb ik soms tot het laatste schroefje uit elkaar genomen, afhankelijk wat je moest bekijken/vervangen/repareren.
Tot nu toe heeft er geen schade geleden door deze aanpak.

Hoi,
Eigenlijk heb je maar 1 onderdeel nodig, of het matje of de polsband. Dit is gewoon dubbelop.
Wel de stroom e/o accu eruit.
Klemmetje verbinden met een blank gedeelte v.e. radiator of waterleiding.
Of de pc ontladen door een blank gedeelte v.h. chassis aan te raken en tegelijkertijd de blanke buis v.e. radiator o.i.d.

is matje en ding niet beter dan?

is aansluiten op min van stopcontact niet bete?

Van het stopcontact zou ik mooi afblijven of het moet geaard zijn, dan zou je het klemmetje op de aarde kunnen klemmen.

Geweldig is het niet, maar aan de aardpinnetjes van Mik kan het wel.

Die krokodillenbekjes kunnen er af en dan kun je ook werken met de stekker die ik eerder aangaf. Dat voorkomt dat je met een metalen deel iets verkeerds aanraakt in een stopcontact.

Houten tafel, katoenen handdoek onder het toestel, batterij eruit, adapter ontkoppeld, een aantal keer de powerknop induwen en gedurende een vijftal seconden ingedrukt houden, enkel katoenen kleding dragen, jezelf ontladen door het aanraken van een ongeverfde buis van de verwarming of waterleiding ... da's zowat het geijkte lijstje dat ik telkens volg. Nog nooit problemen gehad.

Behoud je je garantie als je je laptop gaat ontmantelen ?

Wat kun je in een laptop inbouwen?
-Andere wifi/bluetooth kaart
-andere hdd
-floppy vervangen door een SDD.
Dan houdt het volgens mij op. Anders is het echt repareren van bv beeldscherm. Ik hoor het wel als ik het mis heb.
Voor deze eerste 3 hoef je echt niet zo uitgebreid geaard te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan