Anti-virus niet meer bereikbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Hoi!

Iemand uit m'n klas heeft een probleempje...

Hij kan niet meer op anti-virussites komen of IE wordt afgesloten, ook kan hij geen anti-virusscanners meer runnen of installeren... ook bij MSN loopt alles vaak vast.

Ik heb al van dit virus gehoord, maar zou er me iemand de naam kunnen geven + een efficiënte oplossing?
Ik denk iets in de trend van: bestandje handmatig verwijderen en zo het virus lamleggen om het daarna te verwijderen?

Ik wil hem graag helpen, maar ik kan natuurlijk niet achter de naam komen van het virus dat ie te pakken heeft, aangezien hij z'n virusscanner niet kan runnen.
Iemand een ideetje?

Alvast reuzebedankt, James:)
Dit probleem kan traag gaan aangezien ik alles moet doorsturen, of uitleggen... en dan de reactie afwachten en die dan posten...

Dankje rve,

Ik dacht wel dat jij zou reageren ;).
Ik heb het tooltje gedownload en ga het nu ff op cd zetten voor die persoon en dat morgen even afgeven.

Dankuwel, en duimen maar.

James:)

Ik zit trouwens te denken aan W32.Serflog.C (de symptomen komen precies overeen). Hier is de remove tool ook voor. Even draaien en waarschijnlijk wordt het virus verwijderd.

Het is trouwens handig om internet even af te sluiten aangezien de beveiliging niet werkt. Zonder beveiliging is de kans op een ander virus groter.

Succes en meld nog wel even het resultaat.

Juist ik heb ook zoiets gehad! En toen heeft mijn pa een floppy gemaakt emt iets wat dat weghaalde. Gelijk ff gedraait natuurlijk en weg was wet nooit meer iets van gezien. Geen Ad-Aware S&D niks ff opzoeken hoe dat heet.

Dat zou erg fijn zijn:)
Hoe meer mogelijke schadelijkheden er bekend zijn, hoe meer hij er kan afgooien.

James

Sorry mensen! Ik kan het floppy niet vinden et schijnt dat me zusje em voor iemand had meegenomen :confused: lekker handig!!! En ik weet ook niet meer hoe het heet..

Sorry:o suc6 verder!

Nog even over dat virus zonder naam. Het virus zet ook site's in het HOSTS-bestand. Deze zal je nadat je de bestanden hebt verwijderd ook moeten verwijderen.

Dit kan je doen met thehoster: http://www.funkytoad.com/download/hoster.zip
Even unzippen naar een eigen map en opstarten. Dan even op "restore original hosts" klikken.

Succes.

Dagje vertraging... klasgenoot had het erg druk gisteren... we blijven wachten;)

Kzie net dat het ook Kelvir kan zijn...

And we keep waiting...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan