Anti-virus programma's werken niet meer + ongewenste popups

• Onderwerp starter Onderwerp starter MiGr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MiGr

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Ik heb sinds 3 dagen grote problemen met het draaien en downloaden van antivirusprogramma's (Ad-aware, Microsoft updates, AVG, Malwarebytes...). Updates van Ad-aware en Microsoft doen het niet. De site van Malwarebytes kan ik niet meer bereiken. Ik heb wel internetverbinding voor het ophalen van emails en naar andere sites.

Verder krijg ik, als ik ad.nl opvraag, ongevraagd reclame voor penisvergrotende middelen over de normale ad-reclames heen (afkomstig van bijvoorbeeld b12.adv.net, b2.adv.net en b18.adv.net). Ook google.nl lijkt af en toe als ik een zoekresultaat aanklik naar de verkeerde site door te linken. Verder treden er spontaan popups op van popup.adv.net.

Het lijkt erop alsof er iets mijn internetverbinding zit te veranderen zodat ik opensta voor allerlei spamadvertenties en ik mijn verdediging niet kan versterken met antivirusupdates en -programma's

Wie kan mij helpen?

P.s. Ik heb het virus resycle/boot.com op de pc gehad. Dat heb ik kunnen verwijderen, maar misschien is het bovenstaande daar wel door ontstaan. Vraag is nu: hoe krijg ik e.e.a weer normaal aan het werk.

Je bent idd. besmet denk ik. Wat je kunt doen is opstarten in de veilige modus en daar ad-aware etc. draaien. Daarna weer opstarten in de veilige modus maar nu met netwerk ondersteuning en dan de tools updaten en wederom draaien.

Ga eventjes naar een andere computer,
druk daar even op deze link
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
Sla dit bestandje op die computer op en stop de setup op een usb stick

Hierna zet je deze ook nog op je usb stick
http://downloads.superantispyware.co...ntiSpyware.exe

Als je de setups op je usb stick hebt gezet ga je naar je geinfecteerde computer en installeer je de setups. Laat eerst even Mbam scannen en daarna superantispyware.
Je zegt dat je hem niet kan updaten, dan hoef je dit keer ook niet te doen. Als je de scans voltooid hebt, dan probeer je alle twee de programma's te updaten en nog een scan laten doen.

Na een paar uur scannen hierbij de resultaten. Zowel MBAM als SAS hebben wat dingen gevonden. Die zijn er nu af. Zie bijlage 1 voor de MBAM logfile en bijlage 2 voor de SAS logfile.

Daarna heb ik geen last meer gehad van popups en ongewenste advertenties en heb ik mijn virusscanners weer kunnen updaten.

Wel kreeg ik een virusmelding van AVG toen ik na het opschonen en na herstarten van de PC voor de eerste keer Internet Explorer opende. Ik heb die virus in de vault gestopt, daarna trad het niet meer op. Zie bijlage 3 voor een screendump. Misschien moet ik hier toch nog iets aan doen?

Beste Ellasar, Sims en Pasja
Is er verder nog iets dat ik volgens jullie zou kunnen doen om mijn beveiliging te verbeteren. Ik heb nu MBAM, SAS, AVG, Ad-Aware en Spybot S&D geïnstalleerd. Dat lijkt mij voldoende, maar ik ben geen expert.

Ik zal morgen nog verder testen of de problemen echt weg zijn. Als dat zo is zal ik deze discussie als opgelost melden. Mocht er toch nog een probleem optreden, dan meld ik me weer.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot zover.

Mvg,
Miech

Bijlagen

Als je de avg melding na het scannen met SAS hebt gekregen voor de zekerheid in veilige modus opstarten en nogmaals mbam en sas laten lopen.

SAS had hem namelijk al gevonden maar blijkbaar niet helemaal verwijderd

MBAM, SAS en CCleaner laten draaien. Ze konden niets meer vinden. PC doet het ook wer zoals voorheen. Probleem opgelost.:thumb:

Iedereen bedankt en een gelukkig 2009.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan