anti virus verlopen hoe nu om te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik had Mcafee 2008 en die is nu verlopen, kan iemand mij vertellen hoe ik nu te werk moet gaan ?
1. Welke nieuwe anti virus kan ik het beste gaan gebruiken ?
2. Moet ik de oude verwijderen ?
Ik hoop dat iemand deze computer nerd wil helpen :o

Nod32
Kaspersky
Zijn goede, maar betaalde antivirus pakketten, die met wat korting via helpmij zijn aan te schaffen.
AVG. en Avast zijn goede gratis scanners.
Avast belast op dit moment het systeem wat minder dan AVG.
Voor Avast is wel - gratis - registratie vereist
Welke je wil is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.

En inderdaad eerst de oude verwijderen, via het configuratiescherm en liefst de verwijdertool
uitleg (engels)
mvg leo

Laatst bewerkt:
Betaalde zijn niet beter dan FREEWARE,
Verwijder je andere virus scanner als je hem toch niet meer gaat verlengen..
en download AVG of nod32 is ook nog 1 optie maar daar zal ik niet voor gaan.

Voor anti virus dus : AVG
Virus scanner: Super antispyaware

Dit snap ik niet?

Anti Virus : AVG
Virusscanner : Super Antispyware ????

SAS is geen virusscanner en verder snap ik niet wat jij als verschil ziet tussen Anti Virus en een Virusscanner??

Superantispyware scan op virussen (scan) + ( Virus) *Virusscan*
Avg houd ze buiten,
zit ook een virrusscanner op maar: Superantispyware vindt meer dan AVG
AVG is gewoon een goeie beveiliging en Superantispyware goede virus scanner.

Zo, jij zit een beetje te dromen.
AVG scant wel degelijk op virussen en houd ze niet alleen buiten.
En Superantispyware is GEEN virusscanner maar een SPYWARE scanner zoals de naam zelf al zegt !!
Je hebt beide nodig voor je systeem.
Verder bied de gratis versie van SAS geen Real Time scanning en preventie dus heb je er als Real Time beveiliging niks aan. Verder is het wel één van de beste SPYWARE scanners die ik ken.

Zo, jij zit een beetje te dromen.
AVG scant wel degelijk op virussen en houd ze niet alleen buiten.
En Superantispyware is GEEN virusscanner maar een SPYWARE scanner zoals de naam zelf al zegt !!
Je hebt beide nodig voor je systeem.
Verder bied de gratis versie van SAS geen Real Time scanning en preventie dus heb je er als Real Time beveiliging niks aan. Verder is het wel één van de beste SPYWARE scanners die ik ken.

Volledig mee eens!:thumb:

Als nog scan SAS op virussen en daar gaat het om lijkt mij

nee, juist niet dus, SAS scant alleen op spyware en niet op virussen.
AVG scant op beide, al is de spyware bescherming niet 100%. Vandaar vaak het advies wordt gegeven om ook regelmatig een scan te doen met b.v SAS (of MBAM)

De virusscanner(s) die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security 2009. NIS 2009, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, Trojan horses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, websiteverificatie, antispam etc.

NIS 2009 is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

Gratis proberen (klik hier)

CPU-gebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

102-20081015-57d8c0.jpg

Norton Internet Security 2009

99-20081005-34dcd8.jpg

Laatst bewerkt:
Beste Fleur12,

Via http://www.kaspersky.nl/nl/homeuser kun je een gratis 30 dagen trial-versie downloaden van Kaspersky Anti Virus 2010 of Internet Security 2010.

Ook kun je online veel onafhankelijke reviews vinden van de diverse beschikbare Anti Virus producten.

Veel succes met je keuze.

Vriendelijke groet,

Martijn

Kaspersky Lab Communicatie

Voor norton zal ik zelf niet gaan het is zo groot programma :S
ik denk niet dat je PC dat er nog bij kan hebben ik zal zelf voor antivir of avg gaan
het liefst avg maar kaspersky is veel minder groot dan norton maar wel groote beveileging!

Verschrikkelijk Ronold, wat loop jij achter en wat zit jij er faliekant naast. Lees jij wel eerst wat anderen schrijven of reageer jij zomaar wat? Wat staat er over het CPU- en geheugengebruik van de nieuwste versie van NIS?

Norton Internet Security (NIS 2009) is qua werking en lay-out niet te vergelijken met eerdere versies van Norton. Is veel geavanceerder, sneller en beter. Er zit zelfs een speciale modus op voor gamers. Zie ook mijn eerder geplaatste afbeeldingen van NIS 2009 over het CPU- en geheugengebruik.
--------------------------------------------------------------------------------
Norton Internet Security_Stille modus
Norton Internet Security biedt een groot aantal oplossingen en functies voor de afhandeling van virussen en andere beveiligingsbedreigingen. Norton Internet Security laat u ook via waarschuwingen en meldingen weten hoe virussen en andere beveiligingsbedreigingen worden gedetecteerd en opgelost. Wanneer u belangrijke taken op uw computer uitvoert, wilt u waarschijnlijk geen waarschuwingsberichten ontvangen. In Stille modus worden waarschuwingen en meldingen onderdrukt, en de meeste achtergrondactiviteiten tijdelijk onderbroken. Als Norton Internet Security een beveiligingsbedreiging detecteert wanneer Stille modus is ingeschakeld, wordt de waarschuwing niet weergegeven maar wordt een toepasselijke actie ondernomen om uw computer te beschermen.

Wanneer u een film bekijkt, games speelt of een presentatie geeft, wordt de toepassing vaak uitgevoerd op het volledige scherm. Norton Internet Security detecteert dat de toepassing op het volledige scherm wordt uitgevoerd en gaat over op de Stille modus. Minimale achtergrondactiviteit verzekert optimale prestaties van uw computer.

Laatst bewerkt:
Jij schrijft inderdaad zomaar wat. Jij staaft en beargumenteert jouw laatste opmerking helemaal niet en dan is deze dit forum niet waardig. Jij bent helemaal niet geschikt om antwoorden te geven op dit forum.

nou goed ik moet dus wel eerst de oude verwijderen en dan een nieuwe er op zetten zeker ?

We gaan gewoon verder waar we gebleven waren inderdaad.

Het klopt dat je mcafee eerst moet verwijderen voor het installeren van de nieuwe anti-virus.

Laatst bewerkt:
Je kunt het beste eerst de oude verwijderen via de gewone (ingebouwde) uninstall of de-installatie van het programma zelf. Ik weet niet welk programma je gekocht hebt of wilt installeren, maar daar staan vaak wel instructies bij voor het installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan