antieke laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiep hoi,
hallo help-mijers.... ik heb een heel oude laptop gekregen nl.: een thoshiba satellite 110 cs.
hij draait op windows 95 pentium 40mb ram...775mb HD.
Nu wil ik dat ding leeg halen maar ik heb geen windows 95 opstartdiskette/windows 95 software.
Wat kan ik doen om om de HD te formateren en windows 95 er weer op krijgen???

mzzls jos

In het bezit komen van de W95 cd neem ik aan. Als je hem formatteerd is je hele harddisk leeg, dus ook windows weg daar is verder niks aan te doen.

De bootdisk is niet zo'n problkeem deze kan je bv hier downloaden.
Als je met andere software, de windows 95 cd bedoelt kunnen we je hier niet verder helpen, aangezien dit auteursrechtelijk is beschermd en er derhalve geen illegale downloads aangeboden mogen worden.

Ik denk trouwens wel dat windows 95 kopen een moeilijke zaak wordt, als je dit zou willen :D

hee robbert,
ja dat windows dan weg is is mijn bekent,ik moet een floppy hebben want er zit geen cdrom in (antiek)

Volgens mij is W95 wel op diskette uitgebracht toendertijd, maar dat weet ik niet zeker, zou je daar dus aan moeten zien te komen

yo geforce,wat kan ik met die bootdisk doen???
de windows 95 die erop staat is een oem versie alleen de floppy was niet meer te vinden:confused:

Zoals de naam al aangeeft, opstarten, om vervolgens vanaf de cd te installeren.
Wat ik nu begrijp is dat je geen cd-rom hebt en derhalve de complete windows op flops wilt hebben ?

Ik denk (lees weet niet zeker) dat windows 95 niet op flops te krijgen is en je er dus een cd-rom spelertje aan zal moeten hangen.

Geplaatst door Robbert1978
Volgens mij is W95 wel op diskette uitgebracht toendertijd, maar dat weet ik niet zeker, zou je daar dus aan moeten zien te komen
Ik heb ze hier thuis liggen. Het zijn er 22 diskettes en niet eens de volledige, het is een win95 upgrade. Voordat zo'n upgrade kan worden gerealiseerd, moet eerst dos6.2 (3 diskettes) worden geïnstalleerd en vervolgens win3.1 (7 diskettes, waarvan de 7e diskette alleen drivers bevat). En dan pas heb je een volledige win95. Omslachtig, maar was wel een mooie tijd.

Dennis.

ok beste mensen...ik weet weer ff wat meer,ik denk dat ik m maar ga gebruiken om me op af te reageren hahaha.
ik laat dit item nog ff staan voor verdere solutions.

grtzzz jos

Welgeteld moest ik 30 diskettes één voor één in die diskette-drive stoppen, een lijdensweg min of meer.

Met een cd gaat dat een 'stuk' beter.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Ik heb ze hier thuis liggen. Het zijn er 22 diskettes en niet eens de volledige, het is een win95 upgrade. Voordat zo'n upgrade kan worden gerealiseerd, moet eerst dos6.2 (3 diskettes) worden geïnstalleerd en vervolgens win3.1 (7 diskettes, waarvan de 7e diskette alleen drivers bevat). En dan pas heb je een volledige win95. Omslachtig, maar was wel een mooie tijd.

Dennis.

Nee hoor, je hoefde dat allemaal niet te installeren. Bij de controle voor upgrade geschiktheid heofde je alleen maar de eerste diskette van win 3.x in het diskette station te doen en na controle natuurlijk weer verwijderen.

Geplaatst door maestro12

Nee hoor, je hoefde dat allemaal niet te installeren. Bij de controle voor upgrade geschiktheid heofde je alleen maar de eerste diskette van win 3.x in het diskette station te doen en na controle natuurlijk weer verwijderen.
Maar........ mijn beste maestro12. Nu komt het!
Als de hd geformateerd wordt, dan wel hoor. Dan moet de volgorde die ik aangaf wel gedaan worden, anders krijg men win95 niet op zijn/haar HD geïnstalleerd.

Dennis.

ps. ik zei 30 diskettes, dit is zondermeer een rekenfoutje van mij. Ik had '32 diskettes' moeten zeggen.

Laatst bewerkt:
Nee, gewoon opstarten met win95 diskette en gaan installeren, als er om gevraagd wordt even diskette wisselen en gewoon weer verder gaan, ook ik heb dezelfde versie op diskette en deed het altijd zo.

Deze 'truc' gaat trouwens op voor alle Microsoft upgrade producten.

Errata:

Maestro12, je kunt wel gelijk hebben hoor. Ik had ze wel al die 7 cd's moeten gebryuken destijds. Mijn geheugen laat me soms in de steek zo te zien.

Dennis.

Geplaatst door maestro12
Deze 'truc' gaat trouwens op voor alle Microsoft upgrade producten.
Je kunt wel gelijk hebben. Er is trouwens met die 1e diskette iets vreemds aan de hand. Middels een brief heb ik het beleefde verzoek aan Microsoft Nederland te Hoofddorp gedaan mij zo vriendelijk een nieuwe diskette te doen toekomen. In plaats van één diskette had ik ze allemaal (22 diskettes) gekregen. Blijkbaar is MS geenszins op $ belust. Ik heb nu in totaal 44 diskettes. Ik had nog garantie op die diskettes, ik heb die ene 'vreemde/kapotte'-diskette wel naar MS moeten terugsturen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
we hebben er wind.98 opgekregen en draait mooi stabiel.draait nu in mijn netwerkje...;)
bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan