Antistisch gevolgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwabber123

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
107
Oke, dus ik ga over 2 weekjes mn PC bouwen :p Maar hoe? Hoe maak ik mezelf anti-statisch zonder antistatische armbandjes enzo?
En btw, ik heb vandmiddag mn Processor ontvangen. Opengemaakt, en zonder antistatische dingen aangeraakt. Is hij nu kapot?
Want ik las op het internet dat als je zomaar iets vasthoud (o.a. Hardware) dat dit heel snel kapot kan gaan..
 
Gewoon, even je stalen bureau aanraken, das alles. Verder geen statische kleding dragen (fleese + ballonnen). Verder heb je er eigenlijk niet zo heel veel last van hoor ;) Gaat het toch kapot, dan stuur je het toch gewoon terug, daar doen ze niet zo moeilijk over.
 
Maar ik heb mijn AMD CPU Zonder mezelf te grounden aangeraakt, ik had het al een keer terug gestuurt omdattie niet werkte, maar hij kwam heel slordig terug (koelpasta over de randjes) dus dat had ik even weggepoetst maar ik heb mezelf niet geground.
 
Letten ze niet op ;) ze kunnen niet controleren of jij hem gesloopt hebt of niet.
 
Maar denk je dat hij nu kapot is? ik heb mezelf zonder te grounden aangeraakt, en ik stond ook op een tapijt, zonder sokken dan he
 
Ik maak mijn eigen computer zo'n 2 jaar al schoon e.d. altijd zonder mezelf statisch te ontladen, ik heb nog nooit kapotte onderdelen gehad. Ik denk niet dat hij kapot is, maar waarom heb je dat niet gewoon getest?
 
Omdat ik op dit moment geen Moederbord heb :p mijn Case, Moederbord, Ram en koeler komen over 2 weken..
 
Nee je processor is 99% zeker niet kapot, en je moet hem ook gewoon in de verpakking laten zitten :p Als je nog hulp nodig hebt ofzo: mail me maar op*KNIP* ik heb toch niet zoveel te doen in de zomervakantie ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, is goed. Ik zal je e-mail even vastleggen ;) Bedankt voor je hulp !
Ik ga nu maar eens even slapen...
Welterusten! :p
 
Titel aangepast "Even hulp nodig! kben bang!!" zegt niets over je vraag / probleem.

Tevens email adres verwijderd uit 1 na laatste bericht. Helpen doen we via het forum, dan hebben andere er ook nog wat aan.;)
 
Ik heb jarenlang in een fabriek gewerkt waar o.a. processoren werden geplaatst op printplaten. Natuurlijk was het verplicht antistatische kleding+polsbandje te dragen.
Het grote probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of een onderdeel kapot is gegaan door statische elektriciteit. Het kan ook best zo zijn dat een processor, of ander onderdeel, prima werkt maar dat de levensduur verkort wordt.
Zie hier een voorbeeld van een defect in een component door statische elektriciteit.
 
Zoals 103798 al zegt, ga er maar vanuit dat de processor nog werkt.
 
Oke gelukkig :) Hoef ik me daar geen zorgen om te maken :D,
Ik ga een Antistatisch polsbandje kopen, waar moet ik die kopen? en als ik hem heb, waar moet ik hem aanvast zetten? IIk heb gehoord dat je dat clipje gewoon aan een ongekleurde metalen plek van je Case moet zetten.
 
Hier kun je er 1 kopen (zonder verzendkosten) en je kunt deze verbinden aan je kast of beter nog, aan een aardepunt (kaal stukje verwarming b.v.)
 
Oke, maar ik heb een andere gevonden voor een klein tientje, maar... Waar kan ik het deze het BEST op aansluiten? Nog ongeveer 10 dagen voor mn build :)
 
Oke :) Als jullie er zeker van zijn. Dan vertrouw ik erop :) Bedankt voor jullie hulp allemaal! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan