antivir wil niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

marthaeen

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
hoi heb sinds een paar dagen vista erop zitten en toen wou ik antivir eraf hebben,
dus met uninstal eraf gehaald ,dacht ik ,nee dus .hij staat nog steeds in me taakbalk en ik krijg hem niet weg.heb al van alles geprobeert maar lukt me nog steeds niet,dus nu hoop ik dat iemand hier mij kan helpen.
groetjes marthaeen

Wellicht krijg je het voor elkaar met een programma als Your Uninstaller.
Deze draait het standaard deïnstallatie programma en daarna worden het register en achtergebleven bestanden ook gewist, zodat het programma ook daadwerkelijk volledig verdwenen is.

Als de vorige suggestie niet werkt, start op in de Veilige Modus ( Safe Mode ) van Windows Vista.
Dan AntiVir verwijderen en pc gewoon opnieuw opstarten.

heb hem met your uninstaller gedaan maar dat lukte dus niet,
nu ga ik in veilige modus proberen.
alvast bedankt voor jullie hulp:love:

heb in veilige modus bijna alles kunnen verwijderen,behalve..shlext.dll.
krijg geen toestemming om die te verwijderen.
met geen mogelijkheid is die weg te krijgen.kan dat kwaad of kan die gewoon blijven waar die is?
groetjes marthaeen:thumb:

Mooi dat het is gelukt!:thumb:
Dat bestand is niet erg als je dat laat staan..

gelukkig.zie ook net dat het icoonntje uit me taakbalk weg is:D
bedankt voor jullie hulp:thumb:

gelukkig.zie ook net dat het icoonntje uit me taakbalk weg is:D
bedankt voor jullie hulp:thumb:

Goedzo, en als opruimactie om de laatste meldingen van AntiVir in het register weg te halen mag je dit nog doen:

1) Ga naar deze pagina en download vanaf daar RegCleaner.

2) Dubbelklik na het downloaden op jv16_regcleaner.exe en installeer het programma.

3) Na het installeren wordt er een snelkoppeling naar RegCleaner op het bureaublad geplaatst. Dubbelklik hierop en wijzig de taal eerst naar Nederlands. Ga hiervoor naar
Options --> Language --> Select Language. Kies dan voor Dutch.rlg.

4) Nu het opschonen zelf: Ga naar bovenaan naar Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. Nu gaat RegCleaner scannen. Als het scannen klaar is, ga dan naar Selecteren --> Alles en klik daarna op Selectie verwijderen. En tot slot sluiten we RegCleaner door onderaan op Afsluiten te klikken.

hai

Zo te zien is de vraag opgelost.. Weet niet of het tegen de regels is (ben net nieuw hier) , maar ik wou hier ook nog ff inhaken met een vraag. Heb nl precies hetzelfde, mijn antivir wil er ook niet helemaal af. Ik heb windows XP. Kan ik dan ook veilige modus proberen of gaat dat bij XP anders? En via wat moet ik m in veilige modus verwijderen, gewoon programmatoegang en instellingen? (yeah noob, I know:confused: ). En waarom doet ie in veilige modus dan wel wat ie in normale modus niet doet?
thx

Ja, ook opstarten in de Veilige Modus, en daar proberen AntiVir te deinstalleren via Start --> Configuratiescherm --> Software en dan AntiVir of Avira AntiVir opzoeken en kiezen voor Verwijderen / Deinstalleren.

Daarna gewoon normaal weer opstarten, en dit doen voor de laatste meldingen in het register van AntiVir:

1) Ga naar deze pagina en download vanaf daar RegCleaner.

2) Dubbelklik na het downloaden op jv16_regcleaner.exe en installeer het programma.

3) Na het installeren wordt er een snelkoppeling naar RegCleaner op het bureaublad geplaatst. Dubbelklik hierop en wijzig de taal eerst naar Nederlands. Ga hiervoor naar
Options --> Language --> Select Language. Kies dan voor Dutch.rlg.

4) Nu het opschonen zelf: Ga naar bovenaan naar Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. Nu gaat RegCleaner scannen. Als het scannen klaar is, ga dan naar Selecteren --> Alles en klik daarna op Selectie verwijderen. En tot slot sluiten we RegCleaner door onderaan op Afsluiten te klikken.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan