Antivir XP 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blubikbeneenvis

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hois, ik heb een serieus probleem. Ik heb het virusq antivir xp 2008 opgelopen. ik krijg het er niet af, het is egt super vervelend aangezien ik een pc heb waarbij verschillende accounts staan en heel veel geheugen. en die doet wel wat tijd over om optestarten als hij eenmaal opgestart is loopt hij de helft van de tijd vast door het virus en ook wanneer ik op het internet ben..hij sturt me door naar verkerde sites (google) en ik kan geen virusscanners meer downloade dan kommek of op een sex site ofwel kan paina niet weergeven... Heel erg vervelend ik heb ook al systeemherstel geprobeerd maar iemand heeft ingesteld dat die uitstaan dus er zijn er geen beschikbaar... Ik ben ten einde raad wnt er staan heel belangrijke documenten op en die wil ik niet kwijt. Weet iemand wat te doen? wat niet veel vergt van de computer wnt anders loopt hij terug vast!!
x

hey ik heb het geprobeerd, en het lukt niet het lijkt wel of die virus alle mogelijke programmas uitschakeld waarmee je het kan verwijderen, alsk een programma wil downloade dan komt er meestal kan pagina niet weergeven of informatie niet beschikbaar en bv als ik op de pc ga en op dit forum wil dan krijgk ik een sex site in de aard van youtube.. dus ik kan die programmas niet downloade...
x

Wellicht als u op een van de volgende links klikt:

http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Als u hierna nog niet het programma hebt kunnen binnen halen, ga dan even naar een andere computer en download de setup van het programma en zet die op een usb stick of een lege cd

Als je nu wel Mbam binnen kan halen, dan moet je het even installeren hierna vraagt het programma om up te date, doe dat dan ook even (zo heb je de laatste database virussen) Hierna kan je hem gaan scannen. Op Nucia word aangeraden om een snelle scan te doen.

Dit is de handleiding van Mbam (van nucia afkomstig):

A . Installeren
Download het installatiebestand Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) naar je bureaublad, vanaf één van de sites die in dit topic vermeld staan.

Als de download voltooid is, sluit je zoveel mogelijk draaiende programma's af. Let op: beveiligingssoftware moet je aan laten staan!

Dubbelklik op mbam_setup.exe om de installatie te starten.
Als er om toestemming gevraagd wordt door Windows of een ander programma om de installatie te starten, dan geef je die toestemming.
Klik op OK om akkoord te gaan met de taalkeuze.
Klik hierna op Volgende.

Lees de licentieovereenkomst door en accepteer deze door een bolletje te zetten voor ‘’Ik accepteer de licentieovereenkomst’’ en klik vervolgens op Volgende.
Klik in het scherm hierna weer op Volgende.

Nu moet je de installatielocatie bepalen, klik op Bladeren om deze te wijzigen indien nodig. Klik op Volgende .
Laat de standaardinstellingen in het volgende scherm zo staan, en klik weer op Volgende.
Klik tot slot op Installeren.
Wacht nu even tot de installatiewizard MBAM installeert.

Als het installeren voltooid is, verander je niks aan de instellingen en klik je op Voltooien.
De installatie is met succes voltooid en het programma wordt opgestart.

B . Updaten
Het programma wordt opgestart en er verschijnt een welkomstboodschap in beeld, klik op OK.
Het programma voert nu zelf automatisch een update uit.
Het programma is nu helemaal up to date en klaar voor gebruik.

C Scannen
Klik nu bovenaan op het tabblad Scanner
Klik hierna op het bolletje voor Snelle Scan en klik daarna onderaan op de knop Scan.
Wacht nu tot de scan voltooid is. Als er veel bestanden gescand moeten worden, kan dit enige tijd duren.
Als de scan voltooid is, krijg je de melding of er wel of geen infecties gedetecteerd zijn.
Als er infecties zijn gevonden, ga je verder bij punt D.

D Wel infecties gevonden
Klik nu eerst op OK om de melding weg te klikken.
Klik vervolgens rechtsonder op de knop Bekijk resultaten.
Zorg er nu voor dat alle gevonden infecties aangevinkt zijn, en klik linksonder op Verwijder geselecteerde.

Als de infecties met succes verwijderd zijn, verschijnt er een melding hiervan. Klik op OK.
Sluit het programma nu af.
Tot slot start je je computer opnieuw op, om eventueel in gebruik zijnde bestanden te verwijderen.

Wellicht als u op een van de volgende links klikt:

http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Als u hierna nog niet het programma hebt kunnen binnen halen, ga dan even naar een andere computer en download de setup van het programma en zet die op een usb stick of een lege cd

Als je nu wel Mbam binnen kan halen, dan moet je het even installeren hierna vraagt het programma om up te date, doe dat dan ook even (zo heb je de laatste database virussen) Hierna kan je hem gaan scannen. Op Nucia word aangeraden om een snelle scan te doen.

Dit is de handleiding van Mbam (van nucia afkomstig):

A . Installeren
Download het installatiebestand Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) naar je bureaublad, vanaf één van de sites die in dit topic vermeld staan.

Als de download voltooid is, sluit je zoveel mogelijk draaiende programma's af. Let op: beveiligingssoftware moet je aan laten staan!

Dubbelklik op mbam_setup.exe om de installatie te starten.
Als er om toestemming gevraagd wordt door Windows of een ander programma om de installatie te starten, dan geef je die toestemming.
Klik op OK om akkoord te gaan met de taalkeuze.
Klik hierna op Volgende.

Lees de licentieovereenkomst door en accepteer deze door een bolletje te zetten voor ‘’Ik accepteer de licentieovereenkomst’’ en klik vervolgens op Volgende.
Klik in het scherm hierna weer op Volgende.

Nu moet je de installatielocatie bepalen, klik op Bladeren om deze te wijzigen indien nodig. Klik op Volgende .
Laat de standaardinstellingen in het volgende scherm zo staan, en klik weer op Volgende.
Klik tot slot op Installeren.
Wacht nu even tot de installatiewizard MBAM installeert.

Als het installeren voltooid is, verander je niks aan de instellingen en klik je op Voltooien.
De installatie is met succes voltooid en het programma wordt opgestart.

B . Updaten
Het programma wordt opgestart en er verschijnt een welkomstboodschap in beeld, klik op OK.
Het programma voert nu zelf automatisch een update uit.
Het programma is nu helemaal up to date en klaar voor gebruik.

C Scannen
Klik nu bovenaan op het tabblad Scanner
Klik hierna op het bolletje voor Snelle Scan en klik daarna onderaan op de knop Scan.
Wacht nu tot de scan voltooid is. Als er veel bestanden gescand moeten worden, kan dit enige tijd duren.
Als de scan voltooid is, krijg je de melding of er wel of geen infecties gedetecteerd zijn.
Als er infecties zijn gevonden, ga je verder bij punt D.

D Wel infecties gevonden
Klik nu eerst op OK om de melding weg te klikken.
Zorg er nu voor dat alle gevonden infecties aangevinkt zijn, en klik linksonder op Verwijder geselecteerde.

Als de infecties met succes verwijderd zijn, verschijnt er een melding hiervan. Klik op OK.
Tot slot start je je computer opnieuw op, om eventueel in gebruik zijnde bestanden te verwijderen.

ik heb de eerste twee links geprobeerd op deze pc (niet geinfecteerd en het lukte) en op mijn andere niet kom weeral kan pagina niet weergeven...
als ik het op mij usb stick zet moet ik het programma downloaen en dan zetten op de andere pc of hoe zit dat?
x

Ga even naar een andere computer die niet geinfecteerd is

druk dan even op deze link http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe

je krijgt dan de optie om hem op te slaan, doe dit! sla hem bijvoorbeeld op je bureaublad op

ga dan naar je bureaublad je ziet de setup van mbam staan. Doe die setup even op een usb stick of een lege cd en doe daarna de lege cd of usb op je eige pc (computer die geinfecteerd is) en installeer de setup:) snap je het?

Ik zou voordat je gaat scannen even de handleiding nakijken die ik 2 berichten hierboven gegeven heb

samengevat van de handleiding

-installeren
-vinkje zetten bij update
-start het programma
-snelle scan

scan afgelopen:

-Klik nu eerst op OK om de melding weg te klikken.

-Als de infecties met succes verwijderd zijn, verschijnt er een melding hiervan. Klik op OK.
Tot slot start je je computer opnieuw op, om eventueel in gebruik zijnde bestanden te verwijderen

ik heb het gedaan op usb stick gezet naar andere pc geiinstalleerrd ging allemaal goed maar toen kwam eer een foutmelding die een stap voor het intsalleren fouterror 5 ofzoiets aaangaf en je kon het dan negeren, opnieuw doen (ging niet) en afbreken van de download ik heb opnieuw gedaan maar dan gebeurde er niets en dan maar op negeren en de updates lukken ook niet aangezien ik geen verbinding met de sites krijg (ik heb wel een goede internetverbinding hoor! ) en ook een melding van iets met firewall....
oja en scans kan ik ooek niet uitvoeren aangezien ze melden dat er niets geselcteerd is en als ik dan fullscan pak dan en /::C ofzo aanklik dan zegge ze dat er niets geselecteerd is...oo srry ik heb het aangepast bij setting en normaal gezien scant hem nu wel!! hope dat het lukt en dat mijn pc niet te veel vastloopt...
x

Laatst bewerkt:
oke even op een rijtje

probeer hem even van je pc af te gooien (mbam)

hierna zet je even dit programma op je usb stick en installeer hem bij je geinfecteerde computer (ccleaner)

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/49399be3aab5af19e5d88e8bc6498b71/ (hoeft niet up te daten)

Als je geinstalleerd hebt start je hem op en ga dan naar Cleaner (staat die al op als je programma opstart)
druk dan op Analyseren, als die klaar is met analyseren druk je op Opschonen

Hierna Druk je op Register en laat hem Scannen naar problemen en daarna Herstel geselecteerde problemen (dan krijg je klein schermpje, druk dan op ''Herstel alle geselecteerde fouten''

Daarna herstart je je pc

hierna installeer je weer mbam op je pc. Updaten hoeft niet! laat hem dan een snelle scan uitvoeren.

Hoe gaat het nu?

okeej heb hem eraf gegooid dan cleaner geinstalleerd.. bij het analyseren en dna opschonnen duurt erg lang en moetek ik denk bij elk apart account een keer doen aagezien hij enkel het accoutn pakt waar ik opzit en dan hebbek de herstel gedaan gelukt...
terug Malware geintsalleerd maar nog altijd hetzelfde probleem error 5 en updates dat niet lukken.
ik zal strax ff al de accounts doen met de cleaner in zien of het werkt maar ikk betwijfel het! en ik zal nu heel de pc stuk voor stuk scannen wnt alsk scan dan loopt hij om de 5minuten vast... :(
Kun je antirvirs xp eigenlijk enkel verwijderen met virusscanners of heb je nog opties zoals systeemherstel op je computer staan? en als je formatteerd gaan all je bestanden dan weg word alles dan van de c schijf gewist?
x

Laatst bewerkt:
je hoefde mbam niet up te date, maar als die nog steeds niet doet doe het volgende
(CCleaner hoef je trouwens niet meer te laten lopen op de andere acounts)
registeer je even op deze website , is net als helpmij gewoon gratis

http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=41

stel je vraag, en zeg er even bij dat je mbam niet uit kan voeren omdat je .. (geef dan de foutmelding die je krijgt)

Laatst bewerkt:
nene ik kan hem wel uitvoeren er komt die foutmelding maar verder kan ik de scan doen enzo en het ligt gwn aan de virus en de computer dat hij altijd vastloopt!
ik ga nog verder scannen wnt heb al wat verwijderd maar den tweede keer liep hij al vast dus..
en weet je geen andere methodes om antivir xp weg te krijgen?
x

je hoefde mbam niet up te date, maar als die nog steeds niet doet doe het volgende
(CCleaner hoef je trouwens niet meer te laten lopen op de andere acounts)
registeer je even op deze website , is net als helpmij gewoon gratis

http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=41

stel je vraag, en zeg er even bij dat je mbam niet uit kan voeren omdat je .. (geef dan de foutmelding die je krijgt)

doe dit even, verder scannen heeft niet echt veel zin meer denk ik, omdat die hele tijd foutmeldingen geeft

srry dat ik het niet gedaan heb maar dat was enkel in het begin ik heb nu heel mijn pc een korte scan laten doen en dan verwijdert maar antivirus xp is wel niet af moetk ik daarvoor een voolledige doen? met wat krijgk antivirus er dan eigenlijk af?!
x

laat mbam nog een keer een snelle scan uitvoeren

hierna doe je dit: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (even 3 berichte naar beneden scrollen, daar staat ''Handleiding Hijack'' die moet je even volgen

post naast het hijack logje ook het mbam logje dat je na de scan krijgt op nucia (link hierboven)

Als je hijack niet geinstalleerd krijgt op je computer moet je weer even op de andere pc en dan weer de setup op een usb stickje zetten

Als alles wat je geprobeerd hebt niet werkt, heb ik wellicht nog een tip voor je.

Probeer de schijf EXTERN aan te sluiten op een niet geinfecteerde computer.
Deze computer dient echter wel helemaal schoon te zijn en voorzien van een goede Antivirus en Mbam.

Nu een scan maken van de probleemschijf d.m.v. je huidige Virusscanner op deze computer, Nod32 online scan, Mbam, eventueel SuperAntiSpyware.

Schijf na het schonen terugplaatsen en zonder internet verbinding nogmaals scannen met eerder genoemde programma's.

vr.gr. S van Dijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan