Antivirus + Firewall Zonealarm wordt niet verwijderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oran
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Oran

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2013
Beste mensen,

Ik heb net antivirus + Firewall ZONEALARM verwijderd met Revo Uninsteller omdat ik te horen heb gekregen dat het geen goed antivirus is. maar ik zie hem nog staan en actief ook nog (firewall). ik begrijp er niks van.
Als ik dubbelklik erop dan zie ik dat antivirus niet actief is maar wel firewall.
Knipsel.jpg

Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Oran

Ga naar configuratiescherm en kijk daar eens. Schakel de gewenste Firewall in en zo nog actief ZA uit.

Is gedaan. betekend dat dat ie helemaal verwijderd is van mijn computer? zo ja

waroom blijft ZA gewoon op de computer staan terwijl ik hem heb verwijderd met revo uninstaller en nog actief. is dat normaal?

Nee, in principe is deze verwijderd na gebruik uninstall.
Revo gebruikt de uninstaller van het programma zelf en vervolgens kan je hierin zelf aangeven hoe diep het verwijderen verder gaat.

Maar wellicht dat het register niet helemaal ok is.
Gebruik CC-Cleaner eens.
De 2 icons linksboven ( schoonmaken en register).
Mogelijk dat de restanten dan verwijderd worden.

Maar zorg dat er in de beveiliging slechts 1 is ingeschakeld.

als ik onderhoudscentrum , beveiliging > De geïnstalleerde firewallprogramma's en De antivirusprogramma's op deze computer weergeven open, dan zie ik hem nog steeds staan (uitgeschakeld) op de lijst, maar hij is niet meer actief maar hij is er wel.

Volgens jouw verhaaltje dat ik nu zie, kan ik je vertellen dat je deze keer via jouw Revo software niet op goede of juiste manier verwijdert hebt ..

Ik snap ook niet hoezo je ZA geïnstalleerd hebt ( met zoveel kritiek dat die heeft :( net zoals Norton enz.. ! ) terwijl je wel goede windows firewall hebt en voor goede antivirus je kon ook beetje surfen en rond vergelijkingen kijken enz..

Via Revo als je echt en wat DE-installeren wil, je moet als eerst kijken of wat rond van betreffende software niet nog actief is enz.. bijv. in taakbeheer die activiteiten stoppen en ook in service's kijken of daar bepaalden activiteiten zijn met software verbonden aanwezig en die stoppen ook, vervolgens ook kijkje nemen in msconfig wat van software aan-gevinkt is en die uit-vinken ( zonder PC te herstarten ! ) enzo. Pas dan ga je Revo starten, maar kijken via geforceerde manier (kijk screenshoot ! ) software van ZA te verwijderen, op die manier sporen zullen ze zeker uit register verwijdert worden, natuurlijk mocht je wel van tevoren wat gezegd werd gedaan hebt ..
v3pohv.jpg

Nu kan je wel nog proberen eens kijken rest activiteiten te stoppen mochten ze echt ergens aanwezig te zijn, en dan via register ( ALS je met register bekend bent ?? anders niet ! :( ) sporen handmatig proberen te verwijderen ..

Laatst bewerkt:
Het zal tijd worden dat men zich realiseert dat Revo Uninstaller een paardenmiddel is dat bovendien niet afkomstig is van de maker van de software die ermee verwijderd wordt.

Oftewel: Je had (minstens) moeten beginnen via Programma's toevoegen en verwijderen (= appwiz.cpl ) de software te deïnstalleren op de manier die de maker zich erbij voorstelt. Pas daarna Revo gebruiken voor evt. resten.

Doorgaans leveren de software-fabrikanten zélf nog hulpmiddellen als het via Programma's toevoegen en verwijderen niet (goed) lukt, en dat doet ZoneAlarm ook: de Clean tool van Zonealarm
Opslaan, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Tijs.

erg bedankt voor de reacties.

ZA staat niet meer op de lijst van revo uninstaller en ook niet bij programma's verwijderen. ik denk dat ie niet helemaal volledig is verwijderd want hij staat nog (als ik onderhoudscentrum , beveiliging > De geïnstalleerde firewallprogramma's en De antivirusprogramma's op deze computer weergeven open, dan zie ik hem nog steeds staan (uitgeschakeld) op de lijst, maar hij is niet meer actief maar hij is er wel. )

Ik heb daarna ZA clean tool van dnties gebruikt maar hij blijft gewoon hangen

Bijlagen

• Knipsel3.PNG
    Knipsel3.PNG
    43,8 KB · Weergaven: 80
  • Knipsel4.PNG
    Knipsel4.PNG
    39,4 KB · Weergaven: 72
Probeer maar even nu alle activiteiten in jouw PC te stoppen, ( antivirus ook ! ! ) en vervolgens leeg maar helemaal mappen zoals C:\Windows\Prefetch en %temp% kijk ook in jouw map C:\Users\gebruikers naam\AppData\Local
of wat van ZA te vinden is en verwijder je die dan ... Na dat alles als je gedaan hebt herstart je jouw PC en kijk even of je nog ergens wat van ZA kan zien of vinden ?? :( ?

Gebruik eerst CC-Cleaner eens!!!
Bij Register cleaning, backup opslaan!

@Royonix: Het is Windows die ZoneAlarm 'bewaakt' en meldt dat die uitgeschakeld is.
Omdat ZoneAlarm zelf al verwijderd is (via clean tool en anderszins) moet alleen Windows nog wijs worden gemaakt dat ZoneAlarm uit zijn lijstje moet.

Dat zal (naar ik aanneem) een registry instelling zijn, maar ik heb zo snel nog niet in beeld welke.
MOGELIJK kan CCleaner de juiste ingang aangeven, maar is dat niet het geval dan zou ik die niet gebruiken. Bovendien alleen de ingangen laten verwijderen die ZoneAlarm gerelateerd zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even ook toevoegen wil ik, dat je kan onderweg kijken ook die mooie tip van Nucia hoe je zeker nog ZA verwijderen kan :D

KLIK -->> http://www.nucia.nl/forum/threads/15630-Verwijderen-ZoneAlarm

:( Snap ik je dnties ... :( maar weet niet of gebruiker Oran register kent en of daar naar toe handmatig induiken durft, anders ik kan ook een zeer geavanceerde stappen hier over ZA te verwijderen plaatsen ..
Uiteindelijk hoop ik dat die tip van Nucia hij wel zal weten benutten, volgens mij via die tip moet wel sporen verwijderen lukken ..

Laatst bewerkt:
@Royonix: Kijk eens naar de datum! 2006...
Ik schat toch wel in dat de Clean tool of de handmatige instructies die hier staan beter aansluiten bij de huidige versie(s).

Tijs.

Zoiets ongv wou ik zelf ook plaatsen ( ken ook uit mijn kop deze handelingen dnties :D ) maar het leek me te-big uitleg en :( ik zie geen groote verschil tussen nucia tip en deze link van jou :(

Ik heb het gedaan tot Shutdown ZoneAlarm in de eerste alinea , daarna wou ik verder gaan met de tweede alinea, maar ik kon ZoneLabs niet meer vinden.
ik heb wel een map gevonden onder naam CHECkPOINT in C: programdata, deze wou verwijderen (via een andere compuer met TeamViewer) dan kreeg ik melding dat deze map geopend is. ik ga checkpoint map straks verwijderen via veilig modus.

Ik hou jullie op de hoogte.

tot straks

Oran

Hallo Allemaal,

Ik heb die ene map checkpoint verwijderd via mini XP (niet via veilig modus) maar helaas heeft niet geholpen.
daarna heb ik het systeemherstel gedaan (terug naar de 26ste van deze maand) heeft ook niet geholpen. ik bedoel: zoals het systeem was VOOR het systeemherstel, is ie precies het zelfde gebleven NA het systeemherstel, dat is 1.

De 2de is, nog een keer systeemherstel terug naar 22ste van deze maand. En ja hoor, weer het zelfde gebleven.

De 3de stap is een volledig IMAGE van acronis terug gezet van 15-5-2014. wat denk je? precies het zelfde gebleven. RAAR ALLEMAAL :(

Nu ben ik aan denken om een verse installatie uit te voeren. Is het dan handig om te doen? of valt er nog wat te proberen.

Dank

Oran

ALS je een software verwijdert, en daarna systeem herstel maakt .......:( helaas sporen van Z.A. ( of wat dan ook ! ) op die manier krijg je altijd terug ...

Nu zal je weer moeten sporen opsporen en verwijderen, die programmatje van dnties is volgens mij ook zeer handig, heb je die wel en echt uitgeprobeert ??
===========
Ik durf bijna niet te zeggen ( weet niet of jij goed met register bent ?? :( ) maar nadat je alles gedaan hebt zou ook mooi zijn dat je toch induikt in jouw register ( TER Controle ! ) en even software plek dat je ev. NA-kijkt :(

Bij het deïnstalleren van software blijven er altijd restjes van het programma achter.
Wil je écht alles van het programma verwijderen werp dan een blik in het register van Windows en haal eventueel achtergebleven verwijzingen naar de software weg.
Klik op Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe.
Navigeer naar de registersleutels HKEY_LOCAL_MACHINE\Software
en HKEY_CURRENT_USER\Software en klap deze uit.
Je ziet in één oogopslag alle toepassingen.
Selecteer de toepassing die je hebt verwijderd en klik erop met rechts.
Kies voor Verwijderen ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan