Antivirus + firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Norton Internet Security…. Prima programma, maar het is een flinke aanslag op de systeembronnen van mijn pc’tje. (1e generatie P4). De moderne tijd begint het apparaat langzamerhand toch wat parten te spelen. Met andere woorden: het vertraagt de boel zodanig dat ik serieus overweeg toch maar iets anders te proberen. Komt meteen de vraag boven…wat moet ik dan?

Omdat ik geen vermogen wil spenderen aan software, moet het maar gratis. Maar…..Ik wil natuurlijk wel firewall- en antivirussoftware hebben waar ik op kan vertrouwen.

En nog iets…. ik moet er als het even kan ook weinig of geen omkijken naar hebben. Leuk hoor, al die opties, maar ik zit er niet op te wachten. Het moet gewoon werken, verder niet. Hoe het werkt en waarom het zo werkt, zal me eigenlijk een zorg zijn.
Ervaring met virusscanners als AntiVIR en AVAST leert dat het voor wat betreft antivirussoftware weinig problemen geeft, maar voor wat betreft firewalls ben ik niet overtuigd. Bij de standaard Windows Firewall heb ik zo mijn bedenkingen (of kom ik daarmee toch wel goed weg?), en ZoneAlarm is geloof ik ook niet echt helemaal wat ik zoek. De werking van ZoneAlarm is me niet helemaal duidelijk, en na installatie het regent meldingen. Geeft bovendien weer gezeur met Anitivirussoftware die niet lekker samen lijkt te kunnen/willen werken met ZoneAlarm.
Er is wel een Internet Security Suite van ZoneLabs, dat ongetwijfeld dat probleem oplost, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord.

Iemand nog wat verstandige opmerkingen / tips?

Zonealarm werkt best wel goed. Alleen moet je hem in het begin "leren" wat ie wel en niet moet tegenhouden. Voor een gratis versie vind ik hem prima.

Zone Alarm is juist erg eenvoudig en zeer probleemloos.
Ben op dit Forum geen noemenswaardige problemen met deze gratis Firewall tegengekomen.
Wat een gratis anti-virus betreft, er staan op dit Forum vele topics over dat onderwerp.
Maar zoveel leden, zoveel meningen en ervaringen.
Ik ben koppig en gebruik nog steeds tot volle tevredenheid Norton AV.
Heb wel bij minder koppige vrienden AVG geinstalleerd en dat werkt, ook in combinatie met Zone Alarm, tot volle tevredenheid.

Ik heb de gratis versie van ZA in combi met de gratis Avast, een prima setje, gaat al bijna een jaar lang heel goed samen. De firewall van XP is misschien interessant voor mensen die weinig internetten maar scant niet het uitgaand verkeer. Ook AVG gaat goed samen met ZA, ik lees eigenlijk nooit problemen met deze combi's.

Ga die laatste combi maar eens proberen dan. AVAST met ZoneAlarm. Groot voordeel is natuurlijk dat het niks kost, dus als het niet bevalt kan ik nog zien wat ik doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan