AntiVirus/FireWall

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinaldorussel

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
M'n moeders pc is al een paar jaartjes oud en draait niet echt meer lekker...
Specs:
(windows XP Home)
(512MB)
(80GB)

maar die firewalls werken dus niet echt geweldig.

dus nu vraag ik:
weet iemand een goede firewall en antivirus

wil ze dus samen draaien.
(zeg liever een firewall en antivirus die goed zijn en niet te veel mb vreten:thumb:(geen slechte die virusjes doorlaten enzo:shocked: )
dus die samen niet te veel mb nodig hebben maar toch goed zijn:D

Anti-virus : nod32 betalend, of Avast gratis.
Firewall : kerio + zonealarm gratis, zonealarm pro betalend.

Alles in 1 pakket : Bitdefender 10 draait lekker op niet te zware pc.

Hoi,

Daar zijn de menigen zeer over verdeeld,raadpleeg maar eens de zooekfunctie in help.mij je komt er een heleboel vragen en antwoorden tegen!

Bitdefender is een goed pakket maar vraagt toch wel wat je van je pc.
Als je naar alle processen kijkt die Bitdefender gebruikt, wordt je ook niet goed.

Mijn standaard lijstje:

Gratis Anti-virus:

- Avast
- AVG
- AntiVir

Betaalde Anti-virus:

- NOD32
- Kaspersky
- BitDefender ( is wat meer vertragend )
- TrendMicro

Gratis Firewall:

- Sygate
- ZoneAlarm
- Kerio Personal Firewall
- Comodo

Goede Internet Security:

- Kaspersky Internet Security
- AVG Internet Security
- BitDefender Internet Security ( is wat meer vertragend )

Wij draaien sinds kort op 3 Pc's als AntiVirus NOD32 en voor Firewall de Sygate ,dit tesamen met Spywareblaster,Spybot,Adaware en AVG Antispywareproggies.

Gisteren mijn Zoon zijn nieuwe DellE521 Pc in gebruik genomen en de voorgeinstalleerde Antivirus Suite van McAfee er ook afgehaald en vervangen door bovenstaande,en allen lopen ze prima en zoonlief durft wel al eens op de meer grijze internetpagina's te gaan voor muziekdownloads,dus zeker tevreden met NOD32 en Sygate,dit ook op aanraden van hier vermelde Helpmij foraleden nav.het vertragen van mijn Pc door het zware Norton NIS2007 dat ik toen net had geinstalleerd op een soortgelijke Pc als die van U qua Spec's

Groet
Eric

Laatst bewerkt:
Ik heb bitdefender 10 op een dell pentium 3 1200 met 512 ram draaien en dat loopt goed.

Toch ook een grote geheugenvreter is Kaspersky.

Ik heb bitdefender 10 op een dell pentium 3 1200 met 512 ram draaien en dat loopt goed.

Kaspersky zelf de ervaring een stuk minder geheugenvreter dan Bitdefender, maar nog steeds wel wat, maar elke security suite verbruikt zo z'n resources.
Bitdefender hoort zeker tot de top van beveiligingsprogramma's, komt ook altijd goed uit de a-v tests.

Misschien zijn losse programma's wel in totaal minder vertragend.
NOD32 en Sygate merk je amper wat van om een voorbeeld van losse programma's te noemen.

Ik weet niet hoe je bij die "wijsheid" komt, maar het raakt kant nog wal.
Van alle totaal pakketten gebruikt KIS (kaspersky) het minste aan geheugen !!

Hoi Karine

Leuke test maar…………………

1) De versie die getest wordt (in februari 2007) is er een van de eerste helft 2006, de huidige versie is 6.0.2.614. De geteste (6.0.0.299) versie is de eerst uitgekomen versie van nr. 6.
Als ze al niet eens het besef hebben om de laatst beschikbare versie te testen………

2) Er is niets te vinden over hoe en wat van de test, geen enkel detail, er wordt dus geen enkele testverantwoording afgelegd. En hoe onafhankelijk zijn zij???

3) Dat soort (alla consumentenbond) testen, heeft voor mij dus geen enkele waarde.

4) Ik heb niets kunnen lezen over geheugen gebruik, maar misschien kijk ik er overheen.

Als je goede onafhankelijke testen wilt lezen (met de laatste versies) is hier de link, helaas misschien, wel in het Engels.
http://www.av-comparatives.org/

Groeten,

Elke security suite vertraagt wel wat, maar Kaspersky in mijn ogen een stuk minder dan Bitdefender.
Is mijn ervaring op hetzelfde systeem, niks verder veranderd.
Plus dat Kaspersky een stuk vaker met updates komt, en de prijs van Kaspersky ook niet te hoog ligt, maakt Kaspersky tot een goede keus vind ik!:thumb:

Maar verder vindt Bitdefender heel veel virussen, is het erg gebruikersvriendelijk, dus ook een goede keus.

Laatst bewerkt:
Ja, het zal altijd een discusie blijven, ik draai zelf nu op mijn pc nod32 met kerio en heb geen last van beestjes.

Op mijn hoofdpc ook NOD32 maar dan in combi met Sygate en ook al lange tijd nergens last van gehad.

Maar toch wel een lange discussie waar TS nog niet in heeft gereageerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan