antivirus verlopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kind
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kind

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Weet iemand nog een goeie antivirus want de tijdelijke proef van nod32 is verlopen.

was je tevreden van nod32,verleng hem dan

wil je gaan voor de gratis anti-virus avg,avast,avira
zullen er nog zijn maar die weet ik niet uit mijn hoofd

Dit klinkt misschien dom maar is nod32 een goeie antivirus of is norton of avg bijv. beter?

De virusscanner(s) die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security 2010. NIS2010, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, Trojan horses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, websiteverificatie, antispam etc.

NIS2010 is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

CPU-gebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

102-20081015-57d8c0.jpg

Norton Internet Security 2009

99-20081005-34dcd8.jpg

Laatst bewerkt:

Niet dat ik je niet geloof. Maar wat zou er gebeuren als ik Norton (Welke versie dan ook) zou installeren op de langzamere PC die beneden staat? (P4 3.2Ghz, 768mb-ram 80gb ide schijfje). Ik durf er een wedje om te leggen dat die of om de haveklap vastloopt, of nog trager is dan het nu al is..

Nou heb ik al een hele tijd Norton niet meer gevolgt, dus zou maar zo kunnen dat het ineens een 'lichte' anti-virus is geworden dan dat het ooit was. Eerder stond het namelijk bekent als de virusscanner die je pc erg traag maakt.

Dit klinkt misschien dom maar is nod32 een goeie antivirus of is norton of avg bijv. beter?

Voor mij geldt hetzelfde als wat @Probleempjes aangeeft: ik heb Norton al heel lang niet meer gebruikt.
Bagger vond ik het, gezien de belasting van de computer .... !!
Na een vijfjaarcontract van E-trust, heb ik sindsdien (ook alweer vier jaar) AVG-free.
Ik heb geen virus gehad.
Controleer incidenteel met Superantispyware en Malwarebytes, maar is nauwelijks nodig.
Voor alle duidelijkheid een screenshot met de werkzame onderdelen van AVG-free.

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 56
Verschrikkelijk zoals een aantal mensen op dit forum achter de feiten aanlopen en wat zitten ze er faliekant naast. Lezen jullie wel eerst wat anderen schrijven of reageren jullie zomaar wat? Wat staat er over het CPU- en geheugengebruik van de nieuwste versie van NIS? Hebben jullie zelf de laatste tijd berichten gevolgd en zelf onderzoek gedaan?

Norton Internet Security (NIS 2009/2010) is qua werking en lay-out niet te vergelijken met eerdere versies van Norton. Is veel geavanceerder, sneller en beter. Er zit zelfs een speciale modus op voor gamers.

Norton Internet Security_Stille modus
Norton Internet Security biedt een groot aantal oplossingen en functies voor de afhandeling van virussen en andere beveiligingsbedreigingen. Norton Internet Security laat u ook via waarschuwingen en meldingen weten hoe virussen en andere beveiligingsbedreigingen worden gedetecteerd en opgelost. Wanneer u belangrijke taken op uw computer uitvoert, wilt u waarschijnlijk geen waarschuwingsberichten ontvangen. In Stille modus worden waarschuwingen en meldingen onderdrukt, en de meeste achtergrondactiviteiten tijdelijk onderbroken. Als Norton Internet Security een beveiligingsbedreiging detecteert wanneer Stille modus is ingeschakeld, wordt de waarschuwing niet weergegeven maar wordt een toepasselijke actie ondernomen om uw computer te beschermen.

Wanneer u een film bekijkt, games speelt of een presentatie geeft, wordt de toepassing vaak uitgevoerd op het volledige scherm. Norton Internet Security detecteert dat de toepassing op het volledige scherm wordt uitgevoerd en gaat over op de Stille modus. Minimale achtergrondactiviteit verzekert optimale prestaties van uw computer.

Ik vindt nod32 persoonlijk maar niets, ik heb een crack versie. die geldig is tot 2050. maar hij beschermt niet tegen inkomende schadelijke software´s

Verschrikkelijk zoals een aantal mensen op dit forum achter de feiten aanlopen en wat zitten ze er faliekant naast. Lezen jullie wel eerst wat anderen schrijven of reageren jullie zomaar wat? Wat staat er over het CPU- en geheugengebruik van de nieuwste versie van NIS? Hebben jullie zelf de laatste tijd berichten gevolgd en zelf onderzoek gedaan?

Zoals ik al zei, dat ik Norton een tijd gedraait hebt, maar de PC er erg traag van werd. Wat ik ook heb gezegt, is dat ik niet weet of dat nu nog steeds zo is.

En bovendien, ik heb je reactie wel degelijk gelezen.

Ik vermoed niet dat de topic starter 2 maanden na dato nog zonder virusscanner zit (ik hoop het niet in ieder geval) dus daarom dit topic gesloten, mocht het heropend moeten worden hoor ik dat graag van de ts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan