antivirusbeveiliging gevaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
783
hoi ik heb win xp pro met sp2
nu krijg ik steeds als ik de pc opstart de melding van mogelijk loopt uw computer een beveiligings gevaar?
als ik dan kijk staat de virusbeveiliging op rood dus uit en schiet gelijk op groen dus dat ie dan aanstaat waarom krijg ik steeds deze melding?????
 
Om welk Antie-virus programma gaat het? Kan het zo zijn dat het programma wat langer nodig heefd om op te starten, waardoor deze melding verschijnt!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.
Om welk Antie-virus programma gaat het? Kan het zo zijn dat het programma wat langer nodig heefd om op te starten, waardoor deze melding verschijnt!

norton 2004
idd maar een week geleden had ik nog niet die melding de pc is wel trager geworden ik heb al hoop verwijderd in de hoop dat de pc sneller wordt maar nee dus?
 
Je hebt Zone alarm er op?
Dan krijg je even de melding van Windows,als ZA geladen is geeft hij de boel weer vrij
 
Standaard vraag: pc gecontroleerd op Spyware?

Probeer tevens eens de CCleaner uit. Maakt de pc vrij van overbodige zaken zonder veel gevaar en kan je pc een stuk sneller maken. Laaste versie: v1.26.228 inclusief Nederlandse handleiding. Hier te downloaden:

http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm

Als je pc verder naar tevredenheid draaid zou ik het zo laten.
 
Geplaatst door l.slaats.
Standaard vraag: pc gecontroleerd op Spyware?

Probeer tevens eens de CCleaner uit. Maakt de pc vrij van overbodige zaken zonder veel gevaar en kan je pc een stuk sneller maken. Laaste versie: v1.26.228 inclusief Nederlandse handleiding. Hier te downloaden:

http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm

Als je pc verder naar tevredenheid draaid zou ik het zo laten.

ok ik ga het ff proberen dan thanx
 
nu krijg ik steeds als ik de pc opstart de melding van mogelijk loopt uw computer een beveiligings gevaar?
Is dit niet van Windows zelf? Met dat schildje er op?
 
Wil je daar vanaf komen dan moet je de virus aan klikken die je gebruikt.
 
Geplaatst door Elisa
nu krijg ik steeds als ik de pc opstart de melding van mogelijk loopt uw computer een beveiligings gevaar?
Is dit niet van Windows zelf? Met dat schildje er op?

ja dat klopt onder in die balk komt dat dan te voorschijn
 
Als jij een firewall en virusscanner hebt lopen schakel dan maar heeeeeeel snel die firewall van Windows uit.
Tegelijkertijd 2 firewalls is riskant. Ze werken elkaar tegen.
Verder heeft de Windows Firewall heel vaak moeite met het herkennen van een 'merk' firewall of virusscanner. Vandaar zijn gepiep.

Rechtsklik op je verbinding en ga naar je firewall en sluit af.
Ga nu ook naar start/uitvoeren/config.scherm/systeembeheer/component services/services.

Schakel hier de service Windows Firewall uit als volgt:
Dubbelklik op de regel. Klik op stoppen.
Maak er vervolgens uitgeschakeld van.

Je moet niet gek opkijken als je ondanks deze instelling vandaag of morgen die WF weer ziet verschijnen.
Het is een hardnekkig ding wat blijkbaar met wat voor een update weer opgestart wordt.
Beetje op blijven letten dus.

Als Services voor jou iets nieuws is maak dan even een kladbloknotie die je opbergt.
Je draait het dan zo weer terug als er problemen zijn met je Zone Alarm.
 
Laatst bewerkt:
Nee.
als ik dan kijk staat de virusbeveiliging op rood dus uit en schiet gelijk op groen dus dat ie dan aanstaat waarom krijg ik steeds deze melding?????
 
Geplaatst door Elisa
Als jij een firewall en virusscanner hebt lopen schakel dan maar heeeeeeel snel die firewall van Windows uit.
Tegelijkertijd 2 firewalls is riskant. Ze werken elkaar tegen.
Verder heeft de Windows Firewall heel vaak moeite met het herkennen van een 'merk' firewall of virusscanner. Vandaar zijn gepiep.

Rechtsklik op je verbinding en ga naar je firewall en sluit af.
Ga nu ook naar start/uitvoeren/config.scherm/systeembeheer/component services/services.

Schakel hier de service Windows Firewall uit als volgt:
Dubbelklik op de regel. Klik op stoppen.
Maak er vervolgens uitgeschakeld van.

Je moet niet gek opkijken als je ondanks deze instelling vandaag of morgen die WF weer ziet verschijnen.
Het is een hardnekkig ding wat blijkbaar met wat voor een update weer opgestart wordt.
Beetje op blijven letten dus.

Als Services voor jou iets nieuws is maak dan even een kladbloknotie die je opbergt.
Je draait het dan zo weer terug als er problemen zijn met je Zone Alarm.

heb er nooit geen last mee gehad hebt altijd gewerkt dus het moet wat anders zijn ?
 
2 Firewalls tegelijk laten lopen is vragen om problemen.

Als Windows wat moeite heeft met het thuisbrengen van AVG of wie dan ook dan licht het eerst rood op en dan groen. Dat is echt geen probleem.
 
'k Ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Norton start nu eenmaal traag op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan