Antivirusprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Heb een antivirusprogramma gedraaid en nu staat er een extra logo rechtsbeneden in de Taakbalk (in hetzelfde vak als de kalendertijdaanduiding); blijkbaar wordt dit programma bij opstarten altijd mee-opgestart.
Hoe kom ik daar weer vanaf (zonder b.v. systeemherstel; staat ook niet in het lijstje Geplande taken)?

Een antivirus programma, dient altijd mee op te starten. Ander heb je geen realtime bescherming.

@chrisd1 : dat hangt er vanaf hoe je 'gedraaid' letterlijk bedoelt. Ik vermoed dat je een anti-virusprogje hebt geïnstalleerd en vervolgens een complete systeemscan hebt laten doen? Als dat zo is, dan is het normaal dat er een icoontje bij is gekomen. Een geïnstalleerde virusscanner houdt continue bepaalde processen is de gaten, bijv. te openen bijlages die met een mailtje meegekomen zijn, of andere ellende die door het browsen probeert binnen te komen.
Het 'resident' aanwezig zijn van een anti-virusstool is dus heel normaal én heel wenselijk en de aanwezigheid van de tool wordt aan de user gemeld middels een icoontje,.................. idd. juist ja, dát icoontje.

Laatst bewerkt:
Re:

Heb zelf resident Avira, inklusief ikoon.
Heb altijd begrepen, dat dat niet helemaal afdoende is en van tijd tot tijd een ander programma draaien niet verkeerd.
Gisteren was mijn pc plotseling vreselijk traag en ik draaide SUPERAntispyware, waar ik vroeger wel eens een goede ervaring mee heb gehad.
S vond en verwijderde nog het eea en na opstarten was de snelheid iig weer normaal.
Ik wil S echter niet altijd mee laten lopen, vandaar.
Dus: hoe haal ik S uit de opstartprocedure??
mvg, chrisd

configuratiescherm, programma's en daar SAS verwijderen?
SAS is overigens geen antivirusprogramma, maar een anti spywaretooltje.

Laatst bewerkt:
In SAS kun je bij opties/preferences ook aangeven dat deze niet mee moet opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan