Antwoorden uit zelfde account als de ontvangen mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louiseria

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Ik heb een probleem bij het beantwoorden van emails. Outlook 2013 op een PC.
Het probleem is terug te vinden op diverse fora, bijv. hier maar ik vind geen bevredigend antwoord.

In het kort: account a, b, c en d.
account a is aangemerkt als standaard account.
account b is het mailadres wat we van de provider kregen. A, c en d zijn feitelijk aliassen daarvan. Daarom is alleen account b zo ingesteld dat 'ie automatisch verzendt en ontvangt. Toen ik dat bij de andere accounts nog niet uit had gezet, kwam alles namelijk in viervoud binnen en da's een beetje onhandig.

Als ik op account d een mail ontvang en op "beantwoorden" klik, kiest outlook altijd account c als het account vanwaar het antwoord komt.
Het gekke is dat het niet het standaardaccount is, maar altijd dezelfde andere.
Dit kun je natuurlijk aanpassen door in de te verzenden mail van account te wisselen, maar dat vergeet je snel! Ik wil een in account d ontvangen mail ook beantwoorden vanuit account d.....

Is dit in te stellen?

Laatst bewerkt:
Kijk om te beginnen naar de bijlage en check wat daar bij jou staat. Check daarna in 'accounts' wat bij jou het standaard account is.
Kijk daarna naar de 2e bijlage en check alles eens grondig. Als jij namelijk op D wat ontvangt en je hebt in D verzenden uitgeschakeld, dan wordt idd. uitgeweken naar een account waar dat niet staat uitgeschakeld en op dit punt zie ik samen met jou de logica even niet (meer) want op het account dat dan door Outlook wordt 'gepakt', i.c. C, heb jij verzenden en ontvangen ook uitgeschakeld. Vandaar mijn vraag / suggestie of je eens wil checken of alles idd. zo staat ingesteld zoals je dénkt dat het staat ingesteld.
Weet jij na controle dat alles goed staat ingesteld, dan ontgaat ook mij even de logica die Outlook bij jou toepast.

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 142
  • outlook-2.jpg
    outlook-2.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 145
Laatst bewerkt:
Beste gast0225, dank! Het vinkje wat je bij je 1e afbeelding aanwijst, stond inderdaad nog niet aan.
Heb eea gewijzigd, nu afwachten hoe het nu gaat werken!
In ieder geval wordt nu inderdaad het standaardaccount gebruikt als afzender en niet meer c, die ik eigenlijk ook echt niet wil.
Beetje dom dat ik dat niet eerder gezien had :eek:
Het is gelukkig nog wel steeds zo dat je een afzendaccount in de mail zelf kunt kiezen, en dit niet wordt overruled door de standaardafzender.

Verzenden en ontvangen uitschakelen haalt vooralsnog niets uit. Dit moet ook per account denk ik????

Bij alle accounts staat verzenden aangevinkt, en als je het account bewust kiest dan werkt het ook vanaf dat account. Ontvangen dus maar bij één uit de alias-groep.

Blijft het probleem dat 'ie niet automatisch het account kiest waarin ontvangen is, om te antwoorden.... Je ziet wel dat de ontvangen mail geadresseerd is aan b (a is standaardaccount) maar reply gebeurt automatisch vanuit a......

Laatst bewerkt:
Per account : volgens mij is dat juist, maar daar weet ik niet zeker.

Ja, maar komt dat niet (dat er dus niet verzonden wordt vanaf het account waarop de mail binnenkwam) omdat je verzenden / ontvangen uitgeschakeld hebt? Dan zou het juist heel logisch zijn dan 'ie wil verzenden vanaf het standaardaccount i.p.v. het account waarop de mail binnen is gekomen.

Ik heb je startbericht trouwens nog eens doorgelezen en begrijp toch iets niet helemaal. Je schrijft dat een mail meerdere keren binnenkomt, ook op de aliassen. Dat nu snap ik even niet. Als iemand een mail stuurt aan mailadres 1234 dan is het toch vreemd dat het ook binnenkomt op 5678?
Misschien moet je die aliassen overboord kieperen en er Micorosoft adresjes voor terugnemen? Dan kun je ze bijna dezelfde naam laten houden, maar eindigen ze op @outlook.com i.p.v. op je providersnaam.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan