anumanlive

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoppenheer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Hallo,

Ik wou 3D-architectuursoftware downloaden en heb anumanlive binnengetrokken. Effen op google gekeken en is dus een virus.
Ik heb reeds een poging gedaan het te wissen, maar vind het niet terug in configuratiescherm, nog gewoon via "zoeken". Kan ik het manueel wissen zonder een extra antivirus/spyware software te downloaden? Heb momenteel Norton, maar reeds in het verleden andere gehad, die dan uiteindelijk niet echt beter waren. Dus wens graag te blijven bij Norton.
Iemand tips?
Gr Tim

Laatst bewerkt:
En Norton herkend deze niet als een schadelijk bestand of software?

Je kunt altijd manueel wissen maar een virus zal zich niet alleen in de behorende software installeren. Meestal tast het ook andere software aan, dit zou met een goed "diepe" scan van Norton allemaal te vinden moeten zijn en dan ook in quarantaine te zetten.

grtjs jjw

Ik heb een uitgebreide scan van Norton gedaan en dat leverde niets op.
Enkele cookies die vond hij, maar voor de rest niets.
Gr

Hallo Schoppenheer.

Manueel wissen dat zou zelf alles met de hand na gaan lopen zoeken zijn en dat is toch wel iets lastigs.
Somige virusen hebben de eigenschap om je anti malware/virus scanner te ondermijnen en je heb bijvoorbeeld de kans dat norton niet meer goed reageerd op de virus infectie.
Een andere anti malware/virus scanner installeren op een machine die al is geinfecteerd is ook met enige twijvel of de anti malware/virus software wel goed zal werken.
Het beste wat je kunt doen is een online anti malware/virus scan je pc laten scannen ,deze kunnen geen last van de virus infectie op je pc hebben en zijn daarmee wat meer betrouwbaar.
Heb een aantal links voor je opgezocht die je zou kunnen proberen.

Kaspersky online scanner
Housecall Trendmicro
Panda ActiveScan
ESET Online Scanner
BitDefender Online Scanner

Je heb met google naar die virus/infectie gezocht en meschien heb je ook dit gelezen "Added as a Registry auto start to load Program on Boot up".
Het word dus opgestart als je pc aanzet en windows opstart.
Je kan een anti malware/virus scanner goed helpen als je die auto start zou kunnen uitzetten.
De malware/virus werkt dan niet meer en daarmee verlies de malware/virus ook zijn bescherming als die daar gebruik van maakt en kan de anti malware/virus scanner de ondeldelen van de malware/virus en ook de besmette/geinfecteerde onderdelen makelijk opsporen en vinden.
Een tooltje die je daarbij goed kan helpen is Autoruns for Windows (Sysinternals ,freeware).

Wens je veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan