AOMEI backupper Standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste helpmij en overige "meedenkers"

Ik heb deze tak van het forum gecontroleerd , echter mijn probleem staat er niet tussen..
Ik gebruik als backup en restore programma AOMEI.
Werkt prima overigens.
Echter je kunt ook een bootable disk maken, om een backup terug te zetten. Dit is bijvoorbeeld nodig als je op een externe server je backup hebt staan.
Of je hebt een clone gemaakt op een externe HDD.
Nu staat er in het programma AOMEI de optie onder utilities "create Bootable Media".
Echter op het moment dat ik dat wil gaan doen heb ik de keuze uit Linux bootable of Windows PE bootable .
Mijn voorkeur gaat uit naar Windows pe bootable , omdat deze voor meerdere systemen bruikbaar is.
Als ik dit wil doen, krijg ik de melding; "program detects that there is not windows AIK/ADK in your system."
Oplossing is dan een dit te downloaden (iso bestand) en vervolgens te branden op dvd, hierna de dvd installeren op je PC.
Dit alles heb ik gedaan, echter ik krijg nog steeds de melding "program detects that there is not windows AIK/ADK in your system."
Iemand een idee wat ik fout doe....of iemand betere ideeen ??

Alvast bedankt voor het meedenken

Jac

En volgens die link al geprobeerd?
Info gaat tot W8 maar die vrijwel gelijk aan W10.

Ja...geprobeerd...Maar dan nog krijg ik na het opnieuw opstarten de melding AIK/ADK niet geïnstalleerd. ....zal nog eens helemaal opnieuw gaan beginnen....Wordt vervolgd. ..Bedankt alvast! !

Beste Lange Pier

Ik kan blijkbaar niet zo goed zoeken als jij......met je onderste link werkte het perfect !!!!
GEWELDIG,,,,, je hebt weer iemand gelukkig gemaakt !!!!
Bedankt !!! nu kan ik gaan Clonen, backuppen en restoren !!!

Nogmaals dank !!!

Jac

Kan de vraag niet als opgelost markeren......kun jij dat .... want opgelost is hij zeker !!!!! maar weet niet meer hoe de status opgelost aan te zetten......

Ik had hetzelfde probleem, maar ook bij het maken van een "emergency disk"bij het backupprogramma van Easeus Todo lukte de PE-uitgave niet. Daarom maar de Linux-uitgave gedaan en dat gaat prima. Is uitstekend te gebruiken voor elke vorm van Windows backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan