• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AOW-leeftijd terugrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
AOW-Leeftijd ingangsdatum.jpg
Geboortedatum 28-08-54 Verschil in jaren 61
Vandaag 20-06-16 Verschil in maanden 741
Verschil in dagen 22577 61,8141496
Toekomstdatum 28-08-20 24107 66,00317599

AOW-Leeftijd 66,8

Die 66,8 is 66 jaar en 8 maanden. Nu zou ik graag dat onder die eerste kolom met datum dus onder 28-08-20 de bijbehorende datum verschijnt. Dit is dan de ingangsdatum van de AOW. Let op dat die 8 dan maanden zijn (66,8).

Laatst bewerkt:
Als je een plaatje kunt uploaden kun je dat ook met een Excel bestand (dit is een Excel forum, nietwaar ?)

Leek mij niet nodig voor deze vraag. Ik heb ook slechte ervaringen met name van downloaden van Excel-bestanden. Soms handig maar soms kost het mij ook uren. Het lijkt er dan op dat mijn 'eigen' instellingen van mijn bestaande Excel-bestanden plotseling gewijzigd zijn er verschijnen dan halve werkbladen en ik moet dan de zaak corrigeren en dat kost mij soms uren met zoeken. Soms wordt het dan van kwaad tot erger. Dat is zeer vervelend. Ik begrijp dan niet hoe zoiets kan gebeuren. Uren stop je in een document en dan gebeurd zoiets. Dat is mijn ervaring.

66 jaar en 8 maanden is 66 2/3 jaar ipv 66,8

Wat probeer je te bereiken? Wanneer gaat de persoon van bouwjaar 28-08-1954 met AOW?? Een datum is niet meer dan een getalwaarde. Dus omrekenen naar dagen hoeveel 66 2/3 jaar is en erbij optellen en weergeven als datum.

Je reactie uit #3 bevreemdt mij. Ten eerste wordt je gevraagd een bestand te uploaden ipv downloaden. Ten tweede kun je uit #2 opmaken dat een voorbeeldbestand gewenst is en dan beslis jij eenzijdig dat dat niet nodig is. Als jij geen voorbeeldbestand uploadt betekent het dat helpers jouw bestand vanaf dat plaatje moeten gaan nabouwen om een formule te knutselen. De meeste passen daarvoor.

Ik heb maar één formule in één cel nodig. Maar Peekhamer heeft gelijk, ik denk dat ik het mij te ingewikkeld heb voorgesteld. Ik zal het zelf wel proberen, zal mij wel weer uren kosten om de juiste formule te vinden. Desalniettemin bedankt.

Volgens mij zit je je rijker te rekenen dan reëel is, zoals je op de site van SVB kunt vinden:
Uw AOW-leeftijd

Uw geboortedatum: 28-08-1954

U krijgt AOW vanaf 28-8-2021
Uw AOW-leeftijd is 67 jaar

Dus 66,8 omrekenen heeft geen nut.

Bijlagen

In aansluiting op Timshel en de reden die je zelf noemde. Het downloaden van een Excel document kan nooit van enige invloed zijn op je bestaande Excel documenten of instellingen. Als je die ervaring wel hebt dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een voorbeeld ervan.

Edmoor, dat zou ook niet mogen kunnen maar het kan zijn dat ik het document dan overneem en dit heeft een andere instelling en dan kan ik het niet volgen en herstellen naar normale grootte. Ik maak de raarste zaken mee.

Als ik in een muur moet boren dan raak ik geheid een water-, gas- of stroomleiding. Dan zeg je, dat bestaat niet en toch is zo. Mozes sloeg ook op een berg en er kwam water uit.

Ik heb al weer veel gezocht, gevonden en geleerd. Want ik weet niets van Excel. Deze vond ik:
=GEHEEL((B3+66*365,25+8/12*365,25))
66 en 8 maand is dan 28-08-1954 resultaat 28-04-2021
Maar mijn bedoeling was 66,8 als invoer te gebruiken en dan moest er een resultaat uitrollen. Telkens de formule aanpassen hoort niet.

Was het niet Mozes' bedoeling om water te vinden?
Proberen en de mist ingaan is een uitstekende manier om te leren. Je kunt uiteraard altijd hier terecht om schade te herstellen.
Ik snap dat bij jou 66,8 66 jaar en 8 maanden betekent, maar hoe maak je dan 66 jaar en 11 maanden?

@ Marcel
Het resultaat van rij 8 lijkt mij verkeerd
Daar moet volgens mij de vroegere regeling van toepassing zijn.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan