ap div fixed

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Nou, het zit me niet mee met deze site, de volgende vraag waar ik op internet geen antwoord op kan vinden .....

Deze site staat links gelijnd

Nu wil de klant 'm in het midden, geen probleem zou je zeggen, maar de foto aan de rechterkant staat in een absolute fixed div zodat ie mooi blijft staan terwijl je de pagina kunt scrollen.
De div staat dus nu 600p. vanaf linksboven.
Als ik de wrapper centreer gaat die positie van die 600p. natuurlijk niet meer op, want men kijkt met verschillende groottes beeldscherm. Ik kan wel een apdiv laten positioneren op 0p. vanaf rechts vanuit de wrapper en dat gaat goed, maar dan kan ie niet fixed zijn, dus scrolt ie mee.

Ik wil dus graag een fixed div aan de rechterkant van de wrapper. Weet iemand of dit kan?

Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen om de tabel eruit te halen. Een tabel is absoluut niet meer de manier om dit op te bouwen. Je hebt in het ideale geval een volgende structuur:

<div id="inhoud">
<div class="left_column">LINKERTEKST HIER</div>
<div class="right_column">FOTO HIER</div>
</div>

De linker column geef je dan een padding-left: 50px; om de linkerkant wat op te laten schuivenen.
Als je dan de rechter column een float: right; en een position:fixed en een width:300px; (of hoe breed het ook moet zijn) geeft dan zou dit moeten werken. Daarna kun je spelen door het plaatje een top, bottom en right value in css te geven. Ik gok dat het top:200px; right:0px; moet zijn. Maar daar kun je mee spelen. Let op dat het plaatje absoluut geen absolute meegeeft. Dat is namelijk niet relatief naar de parent div.

Ik gok dat de tabel zorgt dat er rare dingen gebeuren, weg met die tabel dus!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb eerst even de tabel weggehaald en dan een linker en rechter div gemaakt (en een footer die clear both doet, ooit geleerd maar is dat wijs?).
Plaatje er in. Maar 1 ...... plaatje schiet naar links en 2. bij het vergroten en verkleinen van het venster schuift ie niet mee, maar verdwijnt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan