Apacer ER151 cardreader werkt slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

walter58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
1
Hallo iedereen,
sinds kort heb ik Apacer 15 in 1 kaartlezer type ER151,USB 2.0 ingebouwd in een zeer recente pc met besturingssysteem XP prof.
Probleem : bij installatie was geen driver expliciet nodig, windows XP herkende het verwisselbare opslagmedium en in apparaatbeheer was bij USB controllers mooi "USB app. voor massaopslag" zichtbaar zonder uitroepteken,alles werkte correct, in "mijn computer" waren ook verschillende verwisselbare schijven zichtbaar.

Wanneer ik echter de pc afsloot en de volgende maal terug opstartte,dan was de cardreader verdwenen,bij apparaatbeheer stond bij USB app; voor massaopslag een geel uitroepteken, en de melding "windows kan het stuurapparaat niet laden omdat er al een identiek app. in het systeem actief is,code 42" verscheen...

Als ik dan bij het stuurprogramma "installatie ongedaan maken" aanklik en de volgende keer mijn pc terug opstart, dan verschijnt de melding " nieuwe hardware gevonden,wordt geinstalleerd, en kan gebruikt worden" en alles is terug ok! er verschijnt dan onderaan in de taakbalk ook een icoontje "hardware veilig verwijderen"voor de kaartlezer, die echter op een USB poort op het moederbord intern vast zit ingeplugd,wat ook eigenlijk de bedoeling was.

Heeft er iemand een idee of ik in windows een instelling (bv bij services of appaaraatbeheer of zo) kan veranderen waardoor de kaartlezer en zijn stuurprogramma blijft werken?

servicepack 2 heb ik getracht te installeren maar dat ging niet, geen toelating hiervoor...
ik heb ook reeds geprobeerd om de kaartlezer op de andere usb poort van het moederbord te plaatsen met echter hetzelfde resultaat...
weet iemand raad? alvast erg bedankt !!!
:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan