apache instalatie error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adagi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
ik krijg een error tijdens de instalatie van de software (apache 2.0.45 )de melding is :
<os10048>Elk socket adres kan maar 1 keer gebruikt worden
make_sock:could not bind to adres 0.0.0.0:80
no listening sockets available, shutting down
unable to open logs.note the error and press the esc key to exit.

wat gaat er fout ?

router is al aangepast voor de benodigde poorten.
----------------------------------------------------------------------------------
win xp pro sp2
Apache
iis 5
php
p3 900mhz
256 mb ram
40gb

router: us robotics 8003 ( wired )

Laatst bewerkt:
Nu nog even Duits, plötzlich funktioniert alles. Wahrscheinlich weil ich keine log-Ordner
angelegt hatte. Vielen Dank für Deine Hilfe.

Dit vond ik hier ik hoop dat je er wat aan heb.

Geplaatst door huijb
Nu nog even Duits, plötzlich funktioniert alles. Wahrscheinlich weil ich keine log-Ordner
angelegt hatte. Vielen Dank für Deine Hilfe.

Dit vond ik hier ik hoop dat je er wat aan heb.

:confused: ??? hier heb ik echt wat aan...

Ohhh neem mij niet kwalijk. Hij beschrijft hetzelfde probleem en zegt dat het probleem waarschijnlijk kwam omdat hij geen "Log-ordner" had aangemaakt. Dat moet jou toch wel iets zeggen, mij in ieder geval niets. Succes.

Geplaatst door huijb
Ohhh neem mij niet kwalijk. Hij beschrijft hetzelfde probleem en zegt dat het probleem waarschijnlijk kwam omdat hij geen "Log-ordner" had aangemaakt. Dat moet jou toch wel iets zeggen, mij in ieder geval niets. Succes.

het zegt mij niks dit word mijn eerste server dus ik ben een leek en voel me alsof ik voor het eerst een pc ziet ... !!!:confused:

Ohhh dan kan ik je zeker niet verder helpen, ik heb daar helemaal geen kaas van gegeten. Even wachten misschien komt er nog iemand voorbij die er wel verstand van heb.

Heb je soms al een andere webserver op dezelfde computer draaien?
Of probeer het eens door in de httpd.conf-file de poort aan te passen. (In de apache map onder de folder conf)
Kan je zoeken op "Listen 80" En dan voor die 80 even iets anders proberen kijken of dat wel wil.

Dan kan je daarna je server bereiken op ip-adres:8080

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan