Apache & Mysql .bat bestanden draaien in hetzelfde scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Ik heb xampp gedownload en wil de bijbehorende .bat files (apache_start.bat en mysql_start.bat) in een scherm draaien. En dan dit scherm dat verborgen wordt. Want anders moet ik iedere keer die .bat bestanden open hebben staan.

Weet iemand hoe?

Geen idee waarom je .bat bestanden gebruikt: Je kunt MySql en Apache ook als services inrichten (kan via het controlepanel van Xampp, zie op deze pagina, ong. halverwege: Een vinkje zetten in het vakje Svc).
Je had het ook meteen bij de installatie moeten kunnen aangeven (zie dezelfde webpagina).
Services hoeven niet met een .bat bestand gestart te worden; kunnen gewoon via [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc aan en uitgezet worden. Kunnen (als ze op opstarttype Automatisch staan) ook automatisch met de computer mee opstarten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geen idee waarom je .bat bestanden gebruikt: Je kunt MySql en Apache ook als services inrichten (kan via het controlepanel van Xampp, zie op deze pagina, ong. halverwege: Een vinkje zetten in het vakje Svc).
Je had het ook meteen bij de installatie moeten kunnen aangeven (zie dezelfde webpagina).
Services hoeven niet met een .bat bestand gestart te worden; kunnen gewoon via [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc aan en uitgezet worden. Kunnen (als ze op opstarttype Automatisch staan) ook automatisch met de computer mee opstarten.

Succes,

Tijs.

Dat is ook een probleem:

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 18
Tsja, dan weet ik het ook niet. Ik zou opnieuw beginnen (eerst je php.ini, httpd.conf, my.ini + je websites veilig stellen en een export maken van je mysql databases + de beveiligingsinstellingen ergens vastleggen en dan de webpagina volgen die ik je in mijn vorige posting gaf. Daar staat ook in hoe je mysql en apache meteen als service kunt installeren. Doe dat dus.
Hierbij dezelfde installatiepaden aanhouden als je eerder gebruikt had.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan