Apache MySQL PHP versiecombinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuliusCaesar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Bij mij in huis moet een kleine server komen voor een website over architectuur.
Ik heb een werkende Apache 2.2.15 geïnstalleerd staan onder Windows XP.
Kan die versie samenwerken met MySQL 5.5.8 en PHP 5.3.5 of zijn er betere opties?
Graag ook wat motivatie zodat ik de verschillen beter begrijp.

Hartelijk dank!
Kees Kuijper

Kan vast wel, maar maak het jezelf makkelijk, download een complete WAMP installatie (Windows, Apache, MySQL en Php) http://www.wampserver.com/en/

Is het uberhaupt niet beter om webruimte te huren. Kost niet veel goede uptime en ondersteuning.
Weet wel dat je pc dag en nacht jaar in jaar uit moet draaien. En daar is een pc niet opgebouwd!

Tiborv, bedankt voor je antwoord. Klinkt goed en ik denk erover zo'n pakket te downloaden.
Toch hoor ik graag in hoeverre de versies van de drie componenten met elkaar kunnen samenwerken. Vooral de combinatie die ik in mijn openingsverhaaltje noem. Kun jij of kan iemand anders dat aangeven?

phobia, het gaat om een enorme fotodatabase, en dat gaat makkelijker met een pc thuis.

Die versies gaan wel samenwerken, maar ze ook zo configureren is niet simpel. Een WAMP installatie doet dat allemaal voor jou.

Een beetje PC kan trouwens makkelijk 24/7 draaien. Die van mij gaat ook nooit uit. Uiteraard gaan schijven en ventilators sneller stuk, maar die zijn te vervangen. Zorg wel voor een zeer geschikte backup.

Houd je er wel rekening mee dat jouw uploadsnelheid de downloadsnelheid is voor iemand die van buitenaf op jouw server komt? Als je een enorme fotodatabase hebt en veel gebruikers die gelijktijdig foto's gaan bekijken dan kom je zeker bandbreedte tekort.

Tiborv,
Hoewel de fotodatabase groot is, zal het aantal gelijktijdige gebruikers in het begin erg laag zijn. Mocht dat aantal in een paar jaar tijd hard groeien kan ik altijd nog uitbreiden, maar ik denk dat het wel meevalt.
Ik moet nog even nadenken over doorgaan met losse installatie (ik heb al een werkende Apache) of herinstallatie met een Wamp.
Ik heb een prima backup-systeem.

Bedankt voor je antwoorden en nuttige aanvullingen!
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan