Apache niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Ik heb sinds vandaag een netwerk, maar nu heb ik ook een apache webserver geinstalleerd, met php, postgresql alles erop en eraan.. Maar door mijn router, zie je, als je naar mijnip gaat, het inlog menu van mijn router, en niet apache. Is dit op te lossen? (Op localhost werkt het (vanzelfsprekend, denk ik) wel)

Heb je al een domeinnaam? Zo ja, dan kun je het hier plaatsen zodat wij dat voor jou kunnen testen. Je moet je server van buitenaf laten testen en niet vanuit je Lan-omgeving, want dat werkt altijd.

Je kunt een domeinnaam gratis verkrijgen.

Dennis.

http://dev.sandh.nl deze gebruikte ik voordat ik mijn router had,.. maar dat werkt volgens mij niet meer. Mensen die ik op msn vroeg daar heen te gaan, zagen het router-scherm. Omdat ik volgens het boekje "Allow management from the internet" aan moest zetten. Dus nu kan ik gewoon apache niet meer gebruiken denk ik :eek:

mag ik vragen wat jij daar ziet? Zie je een login scherm voor mijn router? of krijg je gewoon een 404.. dat snap ik even niet..

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sander1001
"Allow management from the internet" aan moest zetten. :eek:.
Hebben ze jou dit wijs gemaakt? Moet je niet doen!!!
Gelijk weer uitzetten!!!
Goed dat je je Login-scherm v.e. password heb laten voorzien.

mag ik vragen wat jij daar ziet? Zie je een login scherm voor mijn router? of krijg je gewoon een 404.. dat snap ik even niet..
Ja, ik zie het inlog-scherm(lees hieboven). 404 = het verkeerd ingeven v.h. password.

Dennis.

PS: Als je "Allow management from the internet" al uitgezet hebt, kijken we wel verder.

Laatst bewerkt:
Allow management from the internet is nu uit.. Wat zie jij nu? En is het uberhaubt wel mogelijk om apache te gebruiken met een router?:(

En is het uberhaubt wel mogelijk om apache te gebruiken met een router?:(
Ja, natuurlijk. Dat heb ik ook(Apache en router)

Je inlogscherm is nu weg. Je moet nu je router goed instellen zodat je server wel van buitenaf kan worden benaderd. Ik kreeg de melding: "pagina wordt niet gevonden"

Dennis.

ik heb een draytek vigor2200usb, dus met een usb modem. Iemand enig idee van hoe ik dit dus kan doen? Met deze router? Want ik weet totaal niet hoe ik dat goed in kan stellen.. :(

1) NAT setup
2) Configure Port Redirection Table

Vul bij Servername je computernaam in
Vul bij Protocol TCP in
Vul bij Public Port 80 in.
Vul bij Private IP je Private ip in.
Vul bij Private Port 80 in.

Dennis.

Hehe,.. toevallig dat jij die ook hebt:p Maar ik heb geen servername, alleen service name. Moet ik daar mijn computernaam invullen? Waar zie ik die? En wat is mijn private - ip adres.. hoe zie ik die?

ik heb nu mijn ipadres ingevuld die ik bij cmd/ipconfig zie staan, en ik heb mijn computernaam ingevuld die ik bij Eigenschappen van dezecomputer zie staan, maar nog krijg ik zelf dat inlog scherm van m'n router.. :mad:

Laatst bewerkt:
1) Servicename verkrijg je door in een dos-venster in te typen:

ping -a localhost

Heb je eenmaal de naam(dit is je computernaam), dan vul je dit in je router(zie boven)

2) Je Private-IP verkrijg je door in een dos-venster in te typen:

ipconfig/all

of ping -a je computernaam.

Je Private-IP vul je in je router in(zie boven)

Dennis.

PS: Mijn antwoorden zijn niet al te snel. Was nog bezig met iets anders namelijk.

Jouw server werkt. Gefeliciteerd!!!:thumb:

Alleen even gauw een index.html plaatsen. Andres hebben anderen inzage in je directory.

Dennis.

Werkt ie ja? Ik zelf zie nog steeds dat vervelende inlog-scherm van m'n router.. Kan ik daar ook nog voor zorgen? dat ik zelf ook apache krijg dan?

Werkt ie ja? Ik zelf zie nog steeds dat vervelende inlog-scherm van m'n router.. Kan ik daar ook nog voor zorgen? dat ik zelf ook apache krijg dan?
Ja, het werkt. Ik zie nu je directory staan. Gauw een index.html plaatsen!!

Als je local wilt bekijken, dan geef je: http://localhost

Dit is dezelfde als je van buitenaf bekijkt.

Dennis.

Heel erg bedankt, ik plaats wel even een htaccess bestand, dan kan ook niemand er in..

maar is het écht niet mogelijk om voor mijzelf ook naar dev.sandh.nl te gaan? Ik ben namelijk nogal veel met php bezig, en nu zou ik een hoop aan het script moeten aanpassen... :(

maar is het écht niet mogelijk om voor mijzelf ook naar dev.sandh.nl te gaan? Ik ben namelijk nogal veel met php bezig, en nu zou ik een hoop aan het script moeten aanpassen... :(
Kun je het dan nog steeds niet bekijken?

Als ik jouw server(dus van buitenaf) kan benaderen, dan kun je locaal dat zeker ook doen. Of je server nu van buitenaf of locaal wordt benaderd is het resultaat gewoon hetzelfde.

Dennis.

als ik via local host ga, is het path anders.. ik kan mijn subdomein gewoon niet gebruiken, en die gebruik ik in mijn php pagina's.. dus het is wel vervelend dat ik het zelf niet kan gebruiken.. ik kan alleen localhost gebruiken :(

Misschien even een vraagje aan jou: Heb je info.php wel kunnen runnen?

Dennis.

nee,.. nu je het zegt.. dat komt omdat ik, als ik via localhost ga, een ander ip adres heb. En zulk soort dingen gaan er dan ook fout bij de rest v/d dingen die ik in apache heb staan.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan