Apache + PHPBB + MYQSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twog86

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Beste mens:thumb: ,
Ik kom een probleem :confused: ,
ik heb apache geinstalleerd hij werkt prima
Maar kan niet iedereen zien op mijn site, ik heb alle Ip geprobeerd wilde niet en IP is het 217.***.***.***
ook wilde niet, daar heb ik een Rounter heet E-TECH wie weet van en ik heb ook 80 Poort open gelaten hij werkt buiten verbinden zelf ik zit op school naar mijn thuis comp pikt doet hij prima, maar met site niet wel hier kan zien maar jullie mijn kan niet zien hoe moet ik oplossing? vanwege router e-tech of niet te maken?

Alvast bedankt voor hulpen!!
En Excuses mijn talen, heb ik probleem een doventaal daar wilde ik mijn best om duidelijk uitleggen zinnen taal:rolleyes:

MaZzel Twog86:)

Of te wel

Op school kun je alles doen richting de thuis computer maar vanaf thuis kun je dit niet, is dit de vraag??

Hier is namelijk een logische verklaring voor.
Het netwerk staat het namelijk niet toe om vanaf de thuis pc naar de thuis pc te kopellen.
Dit kan alleen maar van buiten af of te wel vanaf een andere locatie of via een inbelmodem.
grtjs jjw

Re: Of te wel

Geplaatst door jjw
Op school kun je alles doen richting de thuis computer maar vanaf thuis kun je dit niet, is dit de vraag??

Hier is namelijk een logische verklaring voor.
Het netwerk staat het namelijk niet toe om vanaf de thuis pc naar de thuis pc te kopellen.
Dit kan alleen maar van buiten af of te wel vanaf een andere locatie of via een inbelmodem.
grtjs jjw

Jah, dat bedoel ik beetje anders!!!
niet thuis en thuis maar ik heb mijn eigen site http://thaworldofgamez.cjb.net maar die hosten is 5 of 25 mb gratis of ook 50 mb wil ik niet
ik heb apache gebruikt en werkt prima
maar je kan mijn niet zien mijn site hoe kan ie verder doen?

dat bedoel ik het *duidelijk:confused: *

MaZzel Twog86:thumb:

Apache

Apache is dus een HTTP server?
Bij dit soort server, zo ver ik weet, moet je instellen het adres wat je wil beheren en de provider moet dit ook goed keuren, of te wel je moet een ww.jouwadres.nl aanmaken, di heet een webhosten geloof ik en als dat eenmaal mag van de provider dan zul je Apache in moeten stellen dat je ww.jouwadres.nl wil beheren.
Ik weet niet of je dit al gedaan hebt.
Als dat niet zo is dan kun je alleen maar die 25mb gebruiken op webbased protocol, of tewel, je kunt via ftp servers allerleij dingen uploaden naar het adres dat je nu al hebt van de provider en daar eventueel een internetpagina maken of gewoon een map maken voor allerlij progjes die je mischien wel ergens anders nodig hebt af en toe.

Mijn site bijvoorbeeld kun je ook alleen maar berijken via de site van Tiscali en niet zomaar rechtstreeks wat ik van jouw denk te begrijpen dat je uiteindelijk wil.
Anderen dan dus ook uiteraard.
grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Oohh dat moest aanvragen domein en hosten zoiets!

:S zucht niet kan mijn server zetten
net als die linx ook gebruikt maar deed ik met apache is simpel!!,

hoeft ik geen domein of hosten
mag ie ook mijn ip kunnen gebruiken 217.blabla.blabla.blabla zoiets of kan helemaal niet?

Greets Twog86
heel erg bedankt!!! wel jammer ik d8 helemaal gratis en makelijk zonder gratis hosten 50 mb ofzo!!!
en ik heb zelf kabel van @home

Nogmaals

Ja nogmaals, dit is mijn ervaing hoor, volgens mij kun je niet zomaar een domeinnaam beheren daar zul je toch vor moeten betalen, ik weet niet of er programmas zijn op de markt die het wel doen, kunnen of mogen zonder dat je een domein naam hebt, dus dat je een domein nam genereert en gratis die naam kunt gebruiken, dat zou wel helemaal perfekt zijn, vindt je ooit zo'n progje dan wil ik hem ook wel.

Maar goed, als ik dus je vraag goed snap dan gaat helaas die zon niet op.

grtjs jjw

Re: Nogmaals

Geplaatst door jjw
Ja nogmaals, dit is mijn ervaing hoor, volgens mij kun je niet zomaar een domeinnaam beheren daar zul je toch vor moeten betalen, ik weet niet of er programmas zijn op de markt die het wel doen, kunnen of mogen zonder dat je een domein naam hebt, dus dat je een domein nam genereert en gratis die naam kunt gebruiken, dat zou wel helemaal perfekt zijn, vindt je ooit zo'n progje dan wil ik hem ook wel.

Maar goed, als ik dus je vraag goed snap dan gaat helaas die zon niet op.

grtjs jjw

Haha harstikke bedankt voor tips!!!
Ik heb nu hem hij werkt het Online,
ik heb router port http 80 en ftp 21 doet hij open
adres: http://thaworldofgamez.cjb.net en mijn ip http://217.121.252.199 werkt prima

MaZzel Twog86
toch bedankt!!!:thumb:

Mag ik vragen

Mag ik vragen, draait de site nu vanaf je eigen pc of vanaf de webhost ruimte van jouw internet provider, ik denk uiteraard het laatste.

Wel een gave site trouwens, ben benieuwd naar de rest die nog moet volgend.

grtjs jjw

Re: Mag ik vragen

Geplaatst door jjw
Mag ik vragen, draait de site nu vanaf je eigen pc of vanaf de webhost ruimte van jouw internet provider, ik denk uiteraard het laatste.

Wel een gave site trouwens, ben benieuwd naar de rest die nog moet volgend.

grtjs jjw

Bedankt!!!..
Nee er geen webhost maarjah zit het op mijn HDD neem ik maar 1 GB ofzo:thumb: !!! en internet provider is het @home en heb ik @home webspace 10 mb te weining daarom zet ik mijn eigen server lekker 1 GB,
Vorige keer had ik vergeet 80 en 21 poort aanzet (mijn router instellen) hij doet het nu

MaZzzel Twog86

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan