Apache server beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik wil graag mijn Apache server beveiligen. Ik heb rechtstreeks toegang tot de httpd.conf file. Ik heb op Google wel bepaalde zaken gevonden, maar ik begrijp ze niet goed. Ik ben namelijk nog niet zo gevorderd.

Ik wil graag het volgende doen. In de root-directory moeten alle bestanden/mappen geblokkeerd worden, behalve het bestand index.* (.html, .htm, .php, enz.)
Mijn root-directory is c:\wamp\www.

Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat ik precies moet veranderen in de .conf file.

Groetjes,

Anton

foei ge moest u schamen met windows werken ge gaat best met linux werken.
maar dat zal je nog wel merken.

je kan werken met .htaccess fille's
maar je zal blijven dwijlen met de kraan open. Of een goede hardware firewall

Doe toch normaal-.-!
Als hij met windows wilt werken is niet jou probleem.
Linux is wel wat beter maar windows is er ook
super voor!:thumb:

Doe toch normaal-.-!
Als hij met windows wilt werken is niet jou probleem.
Linux is wel wat beter maar windows is er ook
super voor!:thumb:
In veel gevallen wordt de mailserver ook op de windows geplaatst en dit enkel omdat sommige progjes enkel op win os draaien. Bijgevolg is meestal de mailserver de vuilbak waar onderandere het meest virusen op te vinden zijn.En dan is een windowsserver +/-85 % online dus je dient al twee servers te kopen of een esx(heb je meestal al) dus kost het plaatje altijd meer.dus nu is mijn antwoord gemotiveert hoop ik.

Misschien moet ik mijzelf ietsje verduidelijken, want de discussie blijft een beetje in algemene statements hangen. Ik ben een zeer beginnende PHP scripter. Ik heb het pakket Wamp 2.1 geinstalleed op mijn lokale pc. Oftwel mijn pc is zowel de client als de server. Toch zit ook bij deze server een httpd.conf bestand waarin het mogelijk moet zijn om het bladeren door de verschillende mappen op de server onmogelijk te maken en alleen index.* toegankelijk te maken.

Dit is feitelijk een open deur, want index.php bestaat al. Dat is namelijk een bestand wat door Wamp zelf gegenereerd wordt bij de installatie van het pakket.

Misschien dat dit wat verduidelijkt. Jullie moeten niet denken dat ik het beheer heb over een hele server voor mijzelf. Dat mocht ik willen...

Grts,

Anton

Die staat op natuurlijk je localhost je kan die namelijk van buiten benaderen echter als je van ip range verandert kan dit echter niet en meestal heb je een router dus kan het dan ook niet, als geen route hebt bepaald

als je eigen ip 192.168.2.13 is en je inet ip 192.168.1.200 dan is die berijkbaar binnen het netwerk maar niet op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan