apache werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderbardoel

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
help!
Ik ben al drie dagen aan het proberen om apache aan het draaien te krijgen. port 80 is vrij maar hij geeft telkens aan dat het 'runt' maar hi jdoet niks. Als ik in het error log kijk geeft hij aan dat hij een null.sys mist oid. Ik heb alles geprobeerd wat ik op google kon vinden en velen met mij hebben dit probleem. Echter een oplossing heb ik nog niet. Is er iemand die me bij de hand kan nemen en wat hulp kan bieden???
Ps. Installatie en diverse herinstallaties heb ik met Xampp gedaan via apachefriends.org
Groet,
Sander

Nogal simpel: Null.sys is een standaard meegeleverde driver bij Windows. Je zult dus je Windows moeten gaan repareren voor de aanwezigheid van null.sys. Probleem ligt dus niet bij XAMPP/Apache, maar in je Windows.
Het bestand Null.sys hoort (net als elke driver) in de \windows\system32\drivers map te staan, Daar staat hij in mijn XP en ik heb geen problemen met apache op mijn computer.

Succes,

Tijs.

dit had ik al aangepast, maar werkt nog steeds niet...
apache staat ook niet in de lijst met services, stond hij voorheen wel en toen gaf hij als reactie bij opstarten foutcode 1...
als het simpel was...

Waarom installeer je Ubuntu Server niet in een virtual machine of gewoon op je harde schijf?

ik zie nu dat nul.sys null.sys heet.... zou dit de fout kunnen zijn en zo ja hoe verander ik dat??

de foutmelding in apache heeft het over nul.sys;
Can't open nul: No such file or directory
perl_parse: No such file or directory

ik kom niet verder. Dat ubuntu verhaal gaat mijn pet te boven en is derhalve te risicovol voor mijn gevoel. Maar het moet toch mogelijk zijn Xampp en Apache werkend te krijgen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan