Apart bluescreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raffel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2005
Goed, een heel rare naam, voor een heel raar probleem, ik wist het niet anders te omschrijven:

Ik kreeg een pc van een kennis (gratis) mr al gauw bleek ie niet helemaal in orde te zijn, namelijk op den duur startte ie steeds vaker automatisch op, als je gewoon bezig was, maar meestal als je iets aan het installeren was. Meestal ging hieraan het volgende vooraf: ik kreeg dan een blauw scherm met een foutmelding in de trant van:

"er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen

CONFIG_INITIALIZATION_FAILED

controleer of alle hardware en software juist geinstalleerd zijn.

blabla

***STOP: 0x00000067 (0x00000001, 0x00000008, 0xC0000005, 0x000000000)"

dat is alles wat er stond (met een beetje blabla gedeelte erbij, wat er denk ik niet toe doet)

nu is er sindsdien een nieuwe HardDisk in gekomen (oude was niet helemaal okee, dus die maar gelijk vervangen) en een andere DVDspeler. Máár, hij blijft dit doen, en het erge is dat op die nieuwe HD dus geen windows staat, en als ik t wil installeren, geeft ie deze melding weer en kan ik dus niet verder..

wat te doen?

Ik lees enige adviesen over bios resetten en controleren of je ram-geheugen nog goed is.
Misschien heb je er wat aan..

had een soortgelijk probleem op laptop van m,n dochter.heb eens naar het geheugen instelling gekeken en die was handmatig ingesteld.heb hem dus eens door windows zelf laten beheren en ja hoor probleem opgelost.kan zijn dat bij jou de onderwaarde of bovenwaarde ook verkeerd staat ingesteld.

Laatst bewerkt:
Er staat ook steeds in t bericht dat ik dan caching en schaduwbestanddingesgedoe moet uitzetten, dit heb ik dus gedaan (alles waar die woorden in voorkwamen gedisabled:D ) maar is dit ook goed, want die opties zijn er niet voor niks?

(so far so good, hij is nog niet uitgevallen)

cache uit zetten

Nee het zit er niet voor niets, maar als de cache het niet wil doen zal je hem toch uit moeten zetten.

Mogelijk is de cache van de processor defect en was hij daarom gratis.

Eric.

P.S. je kunt ze altijd stuk voor stuk weer aan zetten en kijken wanneer het fout gaat, dan weet je wie de schuldige is.

het zal vast een bijzonder domme vraag zijn, maar waartoe dient dat cache en shadow?

diegene waar ik de pc van heb, snapt de ballen van pc's...en kreeg gewoon ineens een nieuwe van haar zoon zonder reden..

domme vraag ?

Domme vragen bestaan niet wel domme antwoorden.

Het cache in hardware is er voor om te zorgen dat hij niet telkens zijn geheugen of schijf hoeft te raadplegen.

Veel informatie wordt meerdere keren gebruikt, dus als je die in je cache hebt zitten hoef je niet op zoek te gaan. Is dus om de snelheid te verhogen.

Maar als hij de info uit de cache niet kan lezen, heeft hij mogelijk wel een notitie gemaakt, maar struikelt omdat daar iets staat waar hij niets mee kan.

Shadow is een techniek waarbij data uit het bios in het ramgeheugen worden geladen, omdat dat sneller toegankelijk is.

Die moet je denk ik op default laten staan, tezij hij daardoor gaat hangen, maar dat zou volgens mij niet moegen gebeuren.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan